PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

17 juni 2005

De egoteller

Morgen de wondere wereld van communicatieonderzoek op papier gaan zetten. Note to mr Hoebers: het mag iets overzichtelijker. Daarom vandaag dus geen post die de moeite waard is.
Of toch wel: sinds gisteren staat hier een counter (een teller dus) die mij een overzichtje geeft van hoeveel mensen hier dagelijks komen kijken. Niet dat ik hier een hele analyse wil maken om te kijken hoe vaak mijn mening wordt gelezen, ik heb gewoon een groot ego en hoop dat zo te houden.

Daarom lanceren we vandaag een nieuw woord: "de egoteller"
Wat?: Zo'n teller-ding dat mensen wel eens op hun site zwieren met de mededeling "u bent bezoeker..."
waar?: rechts in de kantlijn
hoe?: teveel technische uitleg.
wanneer: elke keer u langskomt met tenminste een half uur tussen.
De kritische geesten denken nu al "als ge zelf 18X per dag langskomt", dan is het makkelijk om de egoteller te laten spinnen. Eerlijk en onschuldig als ik ben heb ik mijn eigen IP laten blokkeren.

De egoteller laat dus toe om mezelf wat op te fleuren met behulp van mijn ego. Dit maakt mij in zekere zin een egotripper, maar dat is niets nieuws voor de meesten veronderstel ik.