PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

27 juli 2005

Hoe koop ik een fototoestel (slot)

Wie een goed geheugen heeft weet waarschijnlijk nog dat ik hier een tijdje terug uitlegde hoe je een fototoestel veel goedkoper kon kopen dan in de winkel en hoe je het bestelde. Ik had een tijdje terug dus op Ebay een fototoestel gekocht en vrijwel direct betaald.

De paniek begon al bij de bankoverschrijving. 5 werkdagen werden er 6, de verkoper mailde mij de zesde avond dat hij alles had ontvangen en de volgende dag het fototoestel ging versturen. Twee dagen extra wat betekende dat ik mijn speelgoed zou aankrijgen toen ik al twee dagen aan zee zat....

Maar op de meest foute momenten is een klein wonder wel eens nabij. Na een zwaar Rock Werchter-weekend werd ik 's maandags uit bed gebeld. "goeiedag, ik heb hier een pakje voor u". Totaal onbeseffend kroop ik naar buiten (you don't want to wake me up too early) en mocht ik tekenen voor ontvangst, op drie werkdagen tijd had ik mijn nieuw fototoestel per koerier aan mijn voordeur gebracht. Het ging voor een keer eens beter dan verwacht...

Maar wat nu? Ondertussen heb ik mijn Yakumo Mega Image 410 (what's in a name) al enkele weken en kan ik met een gerust hart zeggen dat ik geen miskoop heb gedaan. De omvang van het toestel is vrij groot, wat ik al wist, maar verder is het een enorme vooruitgang tegenover het prullencameraatje dat ik de afgelopen twee jaar heb gebruikt (lees: tot het in een Parijse hotelgang de grond raakte). Slechts twee nadelen zijn me totnutoe opgevallen: het ding vreet batterijen (gelukkig zaten er 4 oplaadbare + oplader bij). En 340 foto's overzetten naar de computer (het was een lange vakantie) duurt meer dan een half uur.

Tot zover de "hoe-koop-ik-een-fototoestel"-story. Misschien minder interessant dan mijn ander gezever, maar wel handig me dunkt.