PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

12 augustus 2005

Gezondheid

Op FOK.nl stond dit bericht te lezen over Westvleteren. De monniken stoppen dus even met de verkoop omdat ze niet aan de vraag kunnen beantwoorden. Misschien moeten we allemaal aanbieden om te helpen?

Eigenlijk wist ik niet dat dit bier nog echt door monniken werd gemaakt. Deze mensen doen dus niets anders dan bidden, nadenken over het leven en bier brouwen. Dat leventje spreekt me wel aan, ware het niet dat ik hou van (bijna) alle vrouwen. Geen leven als pater voor mij dus. Ik zou die mensen toch alleen maar laten twijfelen aan hun geloof. Zelf ben ik trouwens ook beter af als ik niet geloof in god. God ziet en hoort alles, welke gelovige voelt zich dan nog gerust als hij stiekem een scheet laat? Om nog maar te zwijgen over de taak van god (die alle scheten hoort!).

Geen geloof voor mij, of toch. Een geloof in mensen. Monniken bijvoorbeeld, die zich toewijden aan het brouwen van het beste bier ter wereld. Geen Stella of Lindemans, geen Carlsberg en zelfs geen Duvel. Westvleteren Abt 12.