PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

29 augustus 2005

Over scheten en olie

New Orleans ligt er verlaten bij en ergens vraag ik me af hoeveel mensen volgende week terugkeren en de helft van hun spullen stuk (of gestolen) terugvinden.

Ondertussen stijgt de prijs voor een vat ruwe olie tot boven de $70 omdat de boorplatforms in de golf van Mexico tijdelijk sluiten. Eindelijk eens een originele reden om de prijs te doen stijgen. Ik werd het stilaan beu dat ze voor elke scheet in Irak de prijs lieten stijgen. Katrina is tenminste een stevige scheet en dus misschien wel een gegronde reden.

Maar terug over op Belgisch gejammer. Reynders en Verhofstadt willen elk gezin een energiecheque geven van €75. Geweldig initiatief denkt u? Dat is in het beste geval 1/16 van het bedrag om de winter door te komen, snel content zou ik zo zeggen. CD&V reageerde en zei dat de regering beter de accijnzen omlaag haalt. Pieter De Crem: "Als paars toch doorzet met de energiecheque zullen wij eisen dat gezinnen die volop in de kinderen zitten, voorrang krijgen." Mijn grootouders met hun klein pensioentje dus niet. Duurt geld uitdelen trouwens zo lang dat er sprake is van voorrang?

Achja, we zijn bijna allemaal afhankelijk van olie. Wiens schuld is het vandaag dat we meer betalen? De regering voor de accijnzen, de Chinezen voor hun welvaart, Bush voor zijn oorlog, Katarina voor haar Amerikaanse tournee, mijn buurman voor zijn plezierritjes...? Of misschien ligt het aan mij? Want een auto is toch zo gemakkelijk, net zoals het afgeven op anderen.
Zeker tijdens een tweede zit als Duitse woordenschat je weer eens onoverkomelijk lijkt.

ps: geld verdienen? Als iedereen echt zo'n cheque van €75 krijgt, koop dan een vat ruwe olie. Verkoop het binnen een paar jaar aan het dubbele van de prijs en ga van dat geld op vakantie naar een warm land. In de winter natuurlijk.

4 Comments:

Blogger PvM said...

"afhangkelijk"

Wat zal Marcel daar van zeggen?

maandag, augustus 29, 2005 2:06:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Aangepast, thx voor de opmerking.
Mister V zit waarschijnlijk de examenstukken te verbeteren dus dit zal em wel niet gemerkt hebben ;-).

maandag, augustus 29, 2005 3:49:00 p.m.

 
Blogger PvM said...

Waren er dan mensen die tweede zit hadden voor Geschreven? Die mogen misschien eens herbezinnen qua studierichting...

maandag, augustus 29, 2005 6:00:00 p.m.

 
Blogger Tine said...

en waarom gaat die link van katrina ni naar dat artikeltje op mijn page? :p ge zijt bedankt he :o

dinsdag, augustus 30, 2005 1:29:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home