PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

20 augustus 2005

Pukkelpolitie

Voor mijn laatste werkdag op Pukkelpop van start gaat, kom ik nog even thuis langs voor een (propere!) douche en wat geblog. Ondertussen vrij weinig opmerkelijke belevenissen gehad, Bert van Humo staat er zelfs nog altijd.

Pukkelpoppers die 's nachts het terrein of de camping afbreken moeten ook niet veel vrezen, toen ik vannacht iemand begeleidde naar het politiekantoor zeiden ze me daar vlakaf dat ze geen aangiftes doen voor 10 uur 's morgens. Het ging om slagen en verwondingen en dan is het wel vrij belangrijk dat je op het moment zelf iets kan laten vaststellen. Jammer maar helaas wist de agent ons te vertellen dat ze veel te weinig mensen hadden en dus onmogelijk 10 minuutjes konden uitreiken om een proces-verbaal op te stellen.
Wel kon hij de dame in kwestie aanraden van naar het politiekantoor van Hasselt te gaan. Op slechts 7 km is dat nog geen twee uurtjes stappen en kon ze nog genieten van een prachtige zonsopgang.
Tot zover de politie, uw vriend.

Dit is trouwens niet het eerste voorval. Vorig jaar waren er tijdens het laatste uur (als de laatste festivalgangers vrij letterlijk worden buitengezet) slechts 4 agenten op straat. Combineer dat met 500 totaalbezopen festivalgangers en 25 auto's langs beide kanten en je krijgt problemen. Gelukkig geen al te zware problemen maar ik ben blij dat ik het niet was die de straat overstak toen de chauffeurs het wachten moe waren...