PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

17 september 2005

Call on me

Hoe leuk het ook is om duur speelgoed te hebben, het kapot krijgen is nog leuker. Arstechnica onderworp de nieuwste telg van de Ipod familie aan een crashtest.

Ondertussen ben ik mijn eigen speelgoed aan het evalueren. Niet mijn gsm maar mijn operator ben ik grondig beu. Dit jaar belde hun klantendienst mij een zestal keer op. Telkens een enorm vriendelijke m/v met een uniek aanbod Dat uiteindelijk leidde tot de vraag of ik niet liever een abonnement nam. Noem mij een brave ziel maar ik luister ook echt naar die mensen. Zelf heb ik een klein jaartje in een callcenter gewerkt en het is van enorm therapeutische waarde dat je die mensen niet vlakaf uitscheld. Doe het met licht sarcasme, dat brengt variatie.

Maar ik dwaal af. Zes keer belde mijn operator me dus om over te stappen naar een abonnement, pakken goedkoper! Elke keer moest ik de dame (of heer) ik kwestie teleurstellen. Zodra ik kan bellen op mijn kamer stap ik direct over. Maar op dit moment moet ik lopen naar de keuken voor een telefoontje te beantwoorden. Om smsjes te verzenden leg ik mijn gsm tegen mijn raam, en als ze me niet mogen storen ligt die in de andere hoek van de kamer.

Niet echt wat je verwacht van een draadloos netwerk. Daarom ben ik nu alles aan het uitpluizen om over te stappen. Waar ik in 2000 kon kiezen tussen twee tarieven voor een kaart en drie voor een abonnement, zijn er anno 2005 zo'n dertigtal variaties alleen nog maar voor het abonnement. Geef me dus een weekje om mijn keuze hier te zetten.