PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

26 september 2005

Mijn eerste schooldag...

Wat een tweestrijd, ik heb geen idee hoe ik me voel. Om 11u kreeg ik een telefoontje van DHL met de blijde boodschap dat ze mij zondag verwachten op het vliegveld.
Met mijn financiƫle zorg van de baan ging ik dan ook met opgeheven hoofd naar de trajectbegeleider van de school. Deze man ging samen met mij een pakket samenstellen bestaande uit mijn 4 buizen en enkele vakken uit het derde jaar... Of toch dat dacht ik. Na enkele seconden en wat gemompel kreeg ik 'duidelijkheid'.
"Oke je hebt al zeker twee vrijstellingen, misschien vier als de lectoren het goedkeuren op de vergadering".

Een heel jaar gewerkt, niet met succes, maar wel met vrijstellingen op 10 van de 14 vakken. Maar het stelt allemaal niets voor, want door een hervorming van de lessenpaketten/studiepunten/opleiding/whatever... blijven er maar twee vakken van de 10 over. Zelfs vakken zoals geschiedenis, waar ik al twee jaar een vrijstelling van heb, verschijnen terug op mijn lesrooster.

Paniek groot, chaos groter, miserie grootst.