PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

04 september 2005

Miss-chien

Totaal uit het niets kwam vanavond mijn uitnodiging voor Miss Vlaams-Brabant, nuja uitnodiging, de vraag of ik wou meegaan. Lang twijfelen deed ik niet, want hoezeer ik ook geloof dat echte schoonheid vanbinnen zit, wil het oog maar al de graag ook wat.

Ga alvast nooit af op foto's. Als ik de meisjes punten moest geven op de foto in het programmaboekje, zouden deze even hoog liggen als bij mijn herexamen Duits. Gelukkig kwam er een 'persoonlijke' boodschap (ik hou van mijn familie en ik wil wereldvrede enz...), een korte vragenronde van de jury en natuurlijk een badpakkendefilé.
Op die jury wil ik nog wel even terugkomen. Wat voor keurend oog heeft "Kelly van Big Brother (wie?)? Net zoals een snotneus en een macho uit Familie en Wittekerke zaten ze in de jury, maar naar mijn mening gewoon om de stoelen te vullen.
Gelukkig werd dat hele zootje afgesloten door een vrouw die na een jaar mijn hart nog altijd sneller doet slaan. Voor mij de mooste miss der missen... Tatiana Silva.

Maar terug naar het onderwerp van de avond. Ik was daar om te supporteren voor Joyce Armirotto en naar mijn bescheiden mening had ze genoeg kansen om bij de laatste vijf te horen. Spijtig genoeg moest ik al mijn hoop al snel laten varen. Van achttien gingen ze naar tien finalistes en Joyce bleef tussen zeven teleurgestelde meisjes op het balkon...

Hoe spijtig ik het ook vond voor haar, the show must go on! Er waren -naast Joyce- natuurlijk nog andere dames die mijn voorkeur hadden en daarvan stak Evi Delange er duidelijk bovenuit. Alleen al door die neverending smile maakte ze een onuitwisbare indruk van een professioneel model met de elegantie die een miss hoort te bezitten. Groot mijn verbazing dan ook toen haar vriendin me vertelde dat het haar eerste missverkiezing was, en dat Evi verre van een model was.

Uiteindelijk werd het een cliché. Uit de laatste tien bleef er één blondine over en rond middernacht wisten we dat Evy Van Couwenberghe de nieuwe Miss Vlaams-Brabant werd. Mijn favorietje werd tot mijn grote teleurstelling zelfs geen eredame, maar ze haalde wel miss sympathie, de persprijs en de publieksprijs.
Maar al te graag had ik haar getroost op de receptie na de verkiezing. Spijtig genoeg was deze voorbehouden voor vip's en persmensen. Journalisten-in-spé hadden er niets te zoeken en mochten naar huis gaan om erover te bloggen.
Evi, moest je dit ooit lezen, feel free to respond.

4 Comments:

Blogger IBo said...

Niks leuker dan in je badbak in de zandpak spelen ;-)

zondag, september 04, 2005 3:01:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Wat zou ik zijn zonder de spellingscorretie van IBo en PVM :-)

zondag, september 04, 2005 6:24:00 p.m.

 
Blogger PvM said...

Dan was het Bop in plaats van Bob? ;-)

zondag, september 04, 2005 10:08:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Zonder 2pv was er alleen maar Pieterjan. Bob is mijn Hasselts alter ego ;-).

zondag, september 04, 2005 10:41:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home