PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

11 november 2005

Kim Cattrall & Geert Van Istendael (3)

Na poëzie genoeg ontspanning. Spanning en ontspanning passeerden de revue, maar waar kickt een man echt op? Seks? Intelligentie? Volgens vrouwen hebben we er weinig verstand van. Misschien dat ik daarom koos voor ‘Seksuele Intelligentie’ van Kim Cattrall. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat het niet voor mij is maar wel voor mijn zusje die het later dit jaar zal terugvinden onder de kerstboom. Niet verdervertellen hè.

Een boekenbeurs is een opportuniteit om nieuwe dingen te ontdekken, of om vergeten dingen terug aan te halen. Langzaam kuierde ik door de hal terwijl ik de naambordjes van de signeerders probeerde te lezen. Plots schoot een naam mij als een kogel door mijn hoofd. Geert van Istendael. Hij schreef ‘Het Belgisch labyrint’. Een handleiding België, ook voor Belgen. Ik had het destijds in de bib geleend maar ook nooit helemaal verslonden. IJverig zocht ik naar zijn kijk op ons land maar helaas was het nergens te vinden. Toen ik hem er zelf over aansprak nam hij me mee naar de stand van ‘AP’ waar hij de verkoper doodleuk vroeg “waar ligt mijn boek hier ergens”? Na het signeren vroeg hij me of ik de oude of de nieuwe versie had gelezen. “De oude? Dan kunt ge beter helemaal vooraan beginnen”. Mijn klas zal het boek wel verketteren maar ik hoop het voor de feestdagen uit te hebben.

Hoeveel geld en hoeveel tijd was er nog? Verzamelde cartoons van Marec (Dag Allemaal) waren een buitenkansje, maar dat waren die van Kim (P-magazine) ook. Cartoons en stripverhalen blijven mijn eerste liefde en oud-liefjes doe je nu eenmaal iets, zeker op de boekenbeurs. Maar je moet kiezen in het leven. Twee boeken van Marec, twee van Kim en een van Quirit had ik voor me. Allemaal kopen kon ik niet, één kopen ging me spijt bezorgen. Laat het bij deze een hint zijn voor mijn kerstmis of verjaardag. 21 december voor wie het nog niet wist.

Ps: Brusselmans ben ik dit jaar ook vergeten