PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

14 december 2005

Socio (2)

Hersenspinsels alom. Toch steekt mijn muzikaal rijmtalent (ahum) de kop op.

T'was nog niet zo lang geleden.
Al lijkt het een ver verleden.
Het heet nog steeds socio,
of Waumans noemt het toch zo.

En lees tussen de lijnen
Over al het arbitraire.
Het begon al bij Rousseau,
en bij Comte ofzo.

September bij het ochtend gloren,
Was ik al lang verloren
Ik kleurde bolletjes maar raak,
Volgens men eigen smaak.

Ben toen niet zo lang gebleven,
Heb de oplossing nooit gegeven
Het was toen Socio
Socio... Ofzo.

Het gaat over beschavingen in verre landen,
Over verhaaltjes en bevolkingsstanden.
Over conclusies van Durkheim,
Die zijn niet altijd zo fijn.

T'zijn steeds meerkeuzevragen,
Daarom hoor je mij nu klagen.
Had het mondeling geweest,
dan was het pas echt feest.

Vrijdag nadert een beetje,
Onthou maar eens die weetjes.
'Je komt er wel doorheen'
Ik zit daar niet alleen

Nu zit ik hier te turen,
op beschavingen die verzuren,
Het heet nu socio,
socio of zo.

Ze zeggen dat het saai is,
dat het een vreemd verhaal is.
Dat lijkt alleen maar zo,
vraag maar aan Raymond Boudon.
Ik heb in heel men leven,
Over latent en manifest gezwegen.
Maar nu wel bij socio,
socio of zo.

1 Comments:

Anonymous NeCo said...

LOL Kickass! Ik ga het een volledige dag neuriƫn...

donderdag, december 15, 2005 2:36:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home