PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

11 december 2005

Sowsiejoo

Vrijdag is het weer zover. Examen sociologie. Zelfde lector, zelfde cursus, zelfde verhaaltjes. Hopelijk deze keer andere punten. Als mijn planning een beetje vlot verloopt kan ik elke dag een hoofdstuk leren en er hier een verhaaltje rond bouwen. In afwachtig doe ik zoals op televisie: een herhaling van Plan PJ.

Om toch nog enige leesvoldoening te krijgen, geef ik u dit zinnetje nog mee:
"Alles is contingent, maar daarom nog niet arbitrair"

Het wil zoveel zeggen als "niets is noodzakelijk noch onmogelijk, maar daarom is het nog niet noodzakelijk slecht".

Wat dan weer zoveel wil zeggen als "voor hetzelfde geld stond het stuur in een auto rechts, maar daarom wil het niet zeggen dat een stuur nu fout staat" (vergelijk met Engeland).

Nog altijd niet mee? Ik ook niet.