PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

03 januari 2006

Primeur!?

Gelukkig nieuwjaar!

Dit gezegd zijnde gaan we er meteen invliegen.
Vorige week ben ik King Kong gaan kijken in mijn lokale filmschuur. Naar mijn bescheiden mening was het een van de (weinige) betere films van het afgelopen jaar. Oké weer een remake, maar Peter Jackson heeft na LotR nogmaals bewezen dat hij spectaculair kan verfilmen zonder afbreuk te doen aan het origineel.

Als je meer dan drie uur naar dezelfde acteurs kijkt, ga je verder denken tijdens de film. Een vriendin zag voortdurend de seksuele spanning tussen de Kong en Ann Darrow (Naomi Watts). Alles draaide om seks en die lijn zat stiekem verborgen doorheen de hele film. Uiteraard met het Empire State building als subtiel fallussymbool.

Maar ik dwaal af. Tijdens die drie uur viel me ook iets op. Naomi Watts' verschijning hield me al aandachtig genoeg maar toch schrok ik even op toen Adrien Brody als stille schrijver op het doek verscheen.
Zou het kunnen dat deze acteur tussen kassuccessen als King Kong en The Pianist misschien wat bijverdient als Vlaamse zanger/gitarist? Neen, geen Will Tura of Jo Vally. De foto's spreken voor zich...




















De kaken zijn iets breder en de blauwe kleurlenzen stonden in promotie, maar verder is gelijkenis tussen Adrien Brody en dEUS-gitarist Mauro Pawlowski treffend.

2 Comments:

Anonymous Peter said...

Lord Of the Rings een remake?

dinsdag, januari 03, 2006 6:06:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Neen, met remake bedoelde ik de 101 remakes waarmee ze in Hollywood goedkoop willen scoren.

dinsdag, januari 03, 2006 6:09:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home