PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

12 februari 2006

Photoshop

Voor de controlefreaks onder ons, een kleine spiekbrief voor het photoshop-examen van morgen.

Control A - alles selecteren
Control B - color balance
Control C - copy
Control I - negatief
Control J - copy layer
Control K - preferences
Control L - Levels
Control M - Curves
Control N - nieuw project
Control O - Open...
Control P - print
Control Q - quit/afsluiten
Control R - lineaal tonen
Control S - opslaan als
Control T - vrije transformatie
Control U - hue/saturation
Control V - plakken (paste, na copy)
Control W - sluit huidig project
Control Z - undo (control alt Z voor meerdere stappen)
Control + - inzoomen
control - - uitzoomen

Alt = omgekeerd
X = wisselen van achtergrond en voorgrondkleuren.

Ondertussen heb ik mij een weekendje op mijn digitaal fotarchief gestort en menig Noordzeestrand werd een Spaanse playa. Vriend en vijand kregen een nieuw kleurtje of verloren armbandjes en oorbellen. Tanden werden witter, lippen werden roder, puistjes verdwenen waar clone stamps verschenen.

Maar nu gedaan met deze bijles, ik wens u allen...

Succes!

4 Comments:

Blogger Cherry Blossom Girl said...

you're such a freak...
maar bon, ge kunt het vele beter dan mij, dus ik zwijg ;-).

zondag, februari 12, 2006 9:09:00 p.m.

 
Blogger Tine said...

:D is het allemaal zo goed gelukt als die elfenoortjes van mij :p??? in alle geval: succes morgen!

zondag, februari 12, 2006 9:57:00 p.m.

 
Blogger Bad, mean & ugly said...

Freak.....elfenoortjes??

Naar welke school ga jij eigenlijk?
Je gààt toch, hé?

maandag, februari 13, 2006 1:32:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Eigenlijk ben ik een Harry Potter undercover. De link naar mijn school ga ik niet maken aangezien ik daar nog een jaartje mijn spreuken moet oefenen.

maandag, februari 13, 2006 5:13:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home