PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

01 maart 2006

Extreme weersomstandigheden

Ik dwaalde even af. De vorige post ging normaal over 'De Post' maar mijn eeuwige passie om te zagen over verzekeringen deed me even van koers veranderen.

Dit scenario speelde zich vorige winter af. Er was al twee dagen geen post geweest en voor de verandering verwachtte ik wel iets in mijn brievenbus. Daarom belde ik de vriendelijke mensen van De Post even op om te horen waar alles bleef. Reden waarom ik deze oude koe uit de gracht haal, is omdat de geschiedenis zich vandaag herhaalde.

Pj: "Goeiedag mevrouw, ik bel even om te zeggen dat ik al twee dagen geen post heb gekregen, is er een staking ofzo?"
Dame: "Nee helemaal niet hoor, maar door de extreme weersomstandigheden is de post maar op een paar plaatsen in Aarschot bezorgd."
PJ:(verbazing) "Extreme weersomstandigheden? Er ligt twee centimeter sneeuw in mijn straat en dat is omdat ze in dit zijstraatje nooit komen strooien."
Dame: "Ja meneer, het is onmogelijk om daar door te geraken, maar zodra het weer betert, krijgt u alle post in uw brievenbus."
PJ: "En als die twee centimeter sneeuw nog drie weken blijft liggen?"
Dame: "Tja... dan vrees ik dat het nog even zal duren voor we de post kunnen bezorgen."
PJ: "Mag ik mijn post zelf komen halen? Dan spring ik even OP MIJN FIETS."
Dame: "Dat is helaas niet mogelijk."

2 Comments:

Blogger Tine said...

Bij ons lag er wel degelijk een tien centimeter sneeuw.. en ik moet 2km naar het station fiesten en ik was pompaf toen ik daar aankwam.. Ik kan dus wel aannemen dat dat met zo'n zware postzak pas echt zwaar is... Maar dat je je post zelf nog niet mag komen halen :rolleyes: Verwacht je dan een belangrijke (liefdes)brief ofzo ?? :D

donderdag, maart 02, 2006 9:12:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Erger! K'heb op Ebay een spelletje voor de Nintendo gekocht en ik wacht er al een kleine week op. Het was deze keer idd wel erger met de sneeuwval (en toch was er post vandaag) maar vorig jaar vond ik het gewoon belachelijk dat die twee centimeter al genoeg was. Ik heb in december ook in die omstandigheden gewerkt en in dat weer containers duwen is ook geen lachtertje.

Wat die liefdesbrieven betreft, volgens mij houdt de postbode ze achter want dat is ook al even geleden.

vrijdag, maart 03, 2006 12:14:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home