PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

01 maart 2006

Ik heb een dure penis

vroeger vond ik het leuk als ik post kreeg. Er was iemand die mij speciaal een brief schreef en die kwam dan in de brievenbus en was voor mij alleen. Ook al was het een promotieboekje van een bank, ik was best blij dat ik post kreeg want stilaan voelde ik me een beetje grote mens.

Vandaag is de situatie ietsje anders. De vriendelijke mensen van Proximus, dienst der belastingen, Ethias enz... sturen mij geregeld brieven waar ik minder blij mee ben. Deze maand moet ik even drie (studenten)maandlonen inleveren waarbij vooral Ethias met 2/3 van dit bedrag gaat lopen. Dat bedrag is trouwens niet zo hoog omdat ik met een zware Hummer rij of omdat ik al drie oude vrouwtjes heb omvergereden. Dat bedrag is zo hoog omdat ik met mijn 21 jaar een jonge onervaren chauffeur ben. De 40 000 kilometer op mijn teller speelt blijkbaar geen rol, je bent jong dus je mag dokken. De tweede reden hangt iets lager. Mijn zus moet voor dezelfde wagen 150 euro minder betalen gewoon omdat ze een vrouw is...

Verzekeraars komen dan meestal aandraven met studies waarin jonge mannen veel meer ongevallen veroorzaken en dus een risicogroep zijn. In mijn termen noem ik dat 'seksisme met het oog op grotere winst'. Je zou het eens moeten wagen om alle vrouwelijke agenten te ontslaan met het excuus "mannen hebben meer spiermassa en zijn dus in staat om beter achter criminelen te lopen".

Is het trouwens niet normaal dat jonge mensen meer ongevallen veroorzaken? Iemand die al vijftien jaar zijn rijbewijs heeft kan hopelijk beter rijden dan iemand die net uit de rijschool komt. Maar een voordeel van de twijfel krijgen we niet en het ergste is dat we als snotneuzen moeten rekenen op de hulp van anderen die er misschien wel iets aan kunnen doen.

Achja, nog twee jaar en ik mag misschien -als ze zo vriendelijk zijn- naar een lager tarief want ongeacht hoeveel en met wat je rondtoert, op 23 ben je vast en zeker minder gevaarlijk dan op 22 en 11 maanden.

4 Comments:

Blogger Bad, mean & ugly said...

Jij hebt een dure penis?

En hoop je daar ooit een rendement uit te halen ipv een extra kost?

woensdag, maart 01, 2006 5:29:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Wat verzekeringen betreft zal het me altijd meer kosten (jou trouwens ook) want we zijn gevaarlijker, agressiever en we sterven veel sneller.

Langs de andere kant kunnen we rechtopstaand plassen en is elke boom een toilet voor ons. Onbetaalbaar als je't mij vraagt.

woensdag, maart 01, 2006 5:58:00 p.m.

 
Blogger Cherry Blossom Girl said...

Vrouwen zijn een gevaar in't verkeer zeggen ze altijd. Maar persoonlijk ondervind ik toch altijd meer 'last' van de mannen in het verkeer. zo agressieve ventjes dat daar zitten te crossen, niet te geloven.
Is dat trouwens bewezen dat mannen meer ongelukken veroorzaken dan vrouwen? Indien ja, dan vind ik het toch ietwat logisch dat jullie ietsie meer moeten dokken. Ach ja, eigenlijk hangt dat van persoon tot persoon af, want PJ, jij bent inderdaad niet de agressie in levende lijve ;-). Maar een regeling 'voor persoon tot persoon': onmogelijk I guess! Da's het leven hé junge :-).

woensdag, maart 01, 2006 9:42:00 p.m.

 
Blogger Anneke said...

Ik denk dat vrouwen vooral gevaarlijk zijn omdat ze te onzeker zijn in het verkeer en daardoor lompe toeren uithalen, mannen zijn vooral aggressief en nonchalant. Nu ik tijdens de examens met de SmetsMobiel naar school ga, erger ik me vaak aan vrouwen en oude peekes die tegen 40km/u via de oprit Sas (zonder haaietanden, jawel!!) de universiteitslaan proberen op te rijden, en mannen die voor de onnozeligheid voorbijsteken in een 90 graden bocht met, zijt ge blind??, één rijvak. Ik hou me dan gelukkig rustig (ik ben zelf ook niet de perfecte chauffeur: iedereen maakt wel eens fouten), ook om ongelukken te voorkomen, en met een nakend examen in het achterhoofd dat ik niet graag wil bijmaken... Maar een welgemeende fuck you kan ik steeds vaker met moeite onderdrukken...

zondag, maart 05, 2006 12:27:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home