PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

25 april 2006

Boys and their toys

Mijn mp3-speler is al een tijdje stuk en met mijn schooluitstap naar Bonn in het vooruitzicht, wil ik een nieuwe kopen.
Nu moet u weten dat ik een zeker studiegedrag vertoon wat betreft aankopen van meer dan 100 euro. Aan mijn digitaal fototoestel ging twee weken opzoekwerk vooraf, nu is dit niet anders. Het meeste opzoekwerk is afgerond en ondertussen twijfel ik tussen de twee onderstaande items.

Ik weet wat u denkt, ja het is stikduur. Maar dat zijn zorgen voor mijn bankrekening. Op dit moment kom ik bij U om advies. Ik som hier kort de eigenschappen op die (voor mij) het belangrijkst zijn. U mag hieronder uw zeer gewaardeerde mening zetten.

Opmerking: door een html-foutje is er wat ruimte tussen de tekst en de tabel hieronder.













iPod Video Zen Vision M

-Mooiste design

-Klein, licht

-Geen opnamefunctie

-(Dure) accesoires

-minigames, kalender

-opladen via computer. 'Gewone' batterijlader apart te koop

-Batterijduur (video) 2 uur

-Gratis gravering

-Gratis levering

-Mooi design

-Iets groter en zwaarder

-Opnamefunctie

-Geen extra accesoires

-kalender

-Batterijlader included

-Batterijduur (video) 4 uur

-FM radio

-Gratis levering


 

329 euro 359 euro

De Zen Vision M heeft voor mij twee aantrekkelijke troeven. De opnamefunctie en de batterijduur van vier uur voor video. Waarom is dit zo belangrijk? Met twee uur is de batterij na een lange vlieg- of busreis op, de Zen Vision M zit dan nog maar in de helft, vrij aangenaam als je niet meteen kan opladen. Spijtig genoeg betaal je ook 30 euro meer.

De Ipod is lichter, kleiner en gewoonweg mooi. Softwarematig zijn ook de minigames (oa solitaire) voor mij een leuk extraatje. Jammergenoeg ontbreekt een opnamefunctie en kan de batterij (toch voor video) een tikkeltje beter. Bovendien kan je de iPod enkel via een computer opladen, een extra oplader kost 29 euro (waarmee de prijs evenveel als de Zen bedraagt). Als er één toestel met accesoires is, dan is het de iPod. Jammergenoeg betaal je voor die extra stuff ook vrij veel. De gratis gravering is ook zo'n leuk extraatje. Wie wil er niet zijn/haar naam met een persoonlijk tekstje op dit duur speelgoed?

Slotconclusie: Design, gravering &small games Vs. dubbele batterijduur en opnamefunctie. Eigenlijk komt het neer op schoonheid Vs. prestatie. Voor mij is dit echt nek-aan-nek en daarom mag u uw mening hieronder zetten. Uiteraard volgt er nog een verslagje van de uiteindelijke keuze.

UPDATE: Mijn excuses aan Amaury, u weet er meer van dan ik. Bij hem houdt de batterij het maar 2-3 uur uit als je spelletjes/foto's en muziek samen laat lopen. Neem het niet persoonlijk, maar ik hoop dat je een uitzondering bent. Anyway, er volgt nog wel een post zodra ze mijn duur speelgoed komen leveren.

5 Comments:

Blogger Aaron said...

Zonder twijfel iPod! Zen is fake :p

Kheb overlaatst wel is een afbeelding gezien van de volgende iPod die op komst is. Zou volledig scherm zijn vooraan (touchscreen dus); misschien nog even afwachten? Kan natuurlijk ook altijd een hoax zijn.

In elk geval: ik ben enorm tevreden over m'n iPod, en twijfel zelfs om een iPod Video te kopen.

Ik heb de mijne gekocht in New York, en daar zat er een AC oplader bij + docking station voor op de pc, én hij was goedkoper :) (320 dollar geloof ik). Misschien laten meenemen door kennis die naar Amerika op reis gaat of mail order?

Vele kusjes!

woensdag, april 26, 2006 1:47:00 p.m.

 
Blogger Tine said...

zen heeft wel veel leukere kleurtjes he :p fuh! weet ge wat? koop voor u zelf een ipod, en doe mij die zen cadeau, dan zijn we allemaal tevreden :)

woensdag, april 26, 2006 8:30:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

De fullscreen/touchscreen iPod is idd een hoax (grap). Lijkt me trouwens moeilijk om dat scherm heel te houden...

@Tine: you wish. Ik heb er zelf twee weken over nagedacht of ik mezelf zoiets kado zou doen.

Het zal trouwens een iPod worden. tekstbestanden kunnen lezen is iets wat kan compenseren voor de radio-ontvangst. Bovendien werkt de Zen niet als externe harde schijf, tenzij je flink wat aanpassingen maakt.

woensdag, april 26, 2006 11:33:00 p.m.

 
Anonymous Amaury said...

I-pod Video heeft een belachelijk slechte batterij. Je kan er hoop en al 2 uur muziek mee beluisteren en dan moet je em weer aan de pc hangen. Buiten dit (groot) tekort is het wel een leuk dingetje.

donderdag, april 27, 2006 10:24:00 a.m.

 
Blogger PJ said...

@Amaury: die twee uur slaat op de batterijduur als je video zou afspelen. Beide toestellen spelen 10-14 uur audio.

donderdag, april 27, 2006 11:36:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home