PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

22 april 2006

De job van je leven, en dan ben je weg natuurlijk

Naar aanleiding van het vorige verhaal, wil ik graag een tweede verduidelijking maken over verhalen die we pas horen als ze wat meer drama krijgen. Van waar ik mijn info haal is jammergenoeg onduidelijk. Laten we het mond-op-mond geruchten noemen die toevallig terechtkwamen bij mijn persoonlijk persbureau AKA 'ons mama'.

In mijn prachtig dorpje Langdorp, deelgemeente van Aarschot, werd een vermiste man teruggevonden in een vijver. Zelfmoord. Meer zelfs, bij het leeghalen van de vijver werd een tweede man gevonden die al een tijdje vermist was. Nu heb ik niet alle kranten gelezen, maar ik kan me niet herinneren dat dit het journaal heeft gehaald. De man was niet getrouwd en woonde bij zijn ouders. Op zich is dit niet abnormaal. Snel teruggevonden, duidelijk zelfmoord en eigenlijk valt er weinig over te vertellen, dus weinig nieuwswaarde.

Tot ik vandaag hoorde dat die zelfmoord volgens zijn ouders te maken had met pesterijen op zijn werk. Het Aarschots stadhuis...

Iemand een gokje voor wanneer deze lont tot bij Koppen of Telefacts loopt? Ik kan mijn punt hier (nog) niet staven, maar ongeacht hoe representatief dit is, de sterkte van het verhaal maakt de nieuwswaarde, niet de inhoud.

Voetnoot: De titel van deze post bedoel ik op geen enkele manier beledigend of onrespectvol. Ik heb deze gekozen omdat donker sarcasme nu eenmaal aanzet tot denken.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

welkom bij Het Laatste Nieuws

zondag, april 23, 2006 12:44:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home