PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

08 april 2006

Over uitgaan en knuffelberen

I went out with a cute blonde.
I was missed by a redhead.
I danced with one of the finest brunettes I've seen.

And I couldn't care less.

----

Maar even naar meer uitgeschreven teksten (al krijg ik blijkbaar meer comments bij minder tekst).
Ik zie er levensgevaarlijk uit. Op elk evenement waar beveligingsagenten aan de deur staan, krijg ik elke keer opnieuw een vriendelijk verzoek om even mijn jas uit te doen en mijn armen en benen te spreiden. Vervolgens beginnen ze me langs voor en achteren te knuffelen en mijn jas binnenstebuiten te keren. Niet dat ik packed & stacked met zakmessen en boksijzers rondloop, maar ik zie er blijkbaar wel zo uit. Mijn gewicht en lengte spelen hier zonder twijfel een rol in, maar zou ik na een paar jaar geen quality-label krijgen? Of op zen minst een gratis pintje na tien fouilleringen?
Het beperkt zich trouwens niet tot festivals, discotheken en dergelijke. Elke zondag passeer ik langs de controle op de luchthaven en 2/3 mag ik daar ook even langs de metaaldetector. Alvast één geruststelling, veiligheid is een prioriteit waar ik langskom!

Maar genoeg zever. Omdat ik niet de pretentie heb om te denken dat ik de enige zwaarlijvige grote kerel ben, heb ik enkele tips opgesomd voor wie ook regelmatig last heeft van knuffelende veiligheidsagenten.

Doen
- Muntjes, druivensuiker en alles wat wit en in pilletjes of tabletjes voorkomt te mijden.
- De flauwe plezante uithangen, kans is groot dat je de drugshond aan je been krijgt.
Soms doen
- Wil je toch de flauwe plezante uithangen: kreungeluidjes doen het em keer op keer.
- Wie het iets subtieler wil aanpakken: stop een van je jaszakken vol condooms. Vreemde -maar begrijpende- blikken gegarandeerd.

3 Comments:

Blogger Cherry Blossom Girl said...

Ze zullen het gelezen hebben in 'about me': Te slecht om goed te zijn, maar soms te goed om slecht te zijn!

zaterdag, april 08, 2006 10:24:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

ja pj, door die lengte is het niet want de "kleine" grote zus van u heeft er geen last van... het verschil is dat ik van dat gewicht geen last heb... hehehe, je bent gewoon een grote teddybeer en ook veiligheidsagenten hebben nood aan een beetje affectie!

zondag, april 09, 2006 6:33:00 p.m.

 
Blogger Splitscreen Sleeper said...

een beertje affectie met andere woorden...

zondag, april 09, 2006 10:07:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home