PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

27 april 2006

PJ en de aansteller

Lang verhaal, waardoor ik durf te wedden dat niemand het helemaal zal lezen.
Kort: PJ ging op stap met een vriendin. Vriendin haar bijna-vriendje dook op uit het niets, maakte nog meer ruzie dan voorheen en wou PJ op zijn gezicht slaan. Bijna-vriendje kwam over als een controlerende gestapo die mijn auto wil vernielen als ik het niet zou zien.


Jongen, meisje. Niet echt in een relatie, maar niet echt 'just friends'. Sommigen zullen het wel begrijpen, het is niet de ideale situatie, but it'll do for now.
Hou die romantische ideetjes maar even uit het hoofd. Dit was de inleiding.

Meisje heeft ruzie met jongen en vraagt mij mee voor een babbeltje.
Halverwege de avond stuurt jongen een sms naar meisje. Correctie, zeven smsjes, een vijftal belletjes op de vaste lijn en dito op haar gsm. Meisje is nog steeds boos en negeert.
Even later stuurt jongen, dat hij een straatje verder op café zit. Hij nam speciaal de trein van Diest naar Aarschot, niet omdat hij haar miste, maar omdat hij niet wist waar ze zat.
Na een tijdje besluiten meisje (en PJ) het andere café te bezoeken. Mijn eerste indruk van de jongen was "oh god, wat voor een loser". Maar vriendelijk als we zijn geef ik hem een hand en laat ik hen even alleen.
Jongen loopt café uit. Meisje loopt hem achterna, PJ gaat terug naar het eerste café.

Volgt u nog? Hopelijk wel want naar het einde toe wordt het spannender.

PJ zit op café, meisje komt hem al wenend halen. PJ brengt het meisje naar huis. Aan de voordeur, slechts luttele seconden voor we binnengaan, duikt jongen weer op met de diep heldhaftige woorden:

"EY JONGE, KOMT IS HIER DAK U OEP U BAKKES SLAAG!"

Ookal had meisje meermaals uitgelegd dat ik louter een goede vriend was, jongen kon niet verdragen dat ik meisje naar haar deur bracht. Eigenlijk kon jongenniet verdragen dat meisje met andere mensen sprak.
Met het gevormde idee over de jongen, had PJ een lichte drang om de jongen een slag te laten geven, en hem vervolgens met zijn hoofd tegen motorkap te slagen.

Argumenten pro:
-Je mag meisje (en PJ die er bij stond) helemaal niet zo behandelen.
-Hij was een kop kleiner en 30 kg lichter.
Argumenten contra:
-mijn motorkap moet nog even meegaan.

Om de gemoederen wat te bedaren kwam meisje' moeder naar buiten om de jongen te kalmeren. Meisje bleef binnen terwijl PJ min of meer een troostfunctie probeerde te vervullen.
Op dit moment verlies je je objectiviteit.
Je kan objectief en steunend blijven, maar met zo'n vooroorlogse controlefreak die al wil slaan als zijn bijna-vriendin met een vriend gaat praten... Nah... Gaat u trouwens met de moeder van uw vriend(in) praten om terug op een mooi blaadje te staan?

Ondertussen was jongen al tweede keer terug bij mij gekomen. Hij wou weten waar ik woonde en liet mij verstaan dat hij mijn nummerplaat al van buiten kende... Nu moet ik zeggen dat dit een zekere indruk naliet bij mij. Ten eerste omdat een snotjong als hij drie letters en cijfers in volgorde kon onthouden. Ten tweede omdat ik mijn eigen nummerplaat zelf niet van buiten ken, en ik dus ook niet kon bevestigen dat hij het juist had. Maar ik dwaal af, hij wist me wel te vinden zei hij. Ook dat geloofde ik, hij had mij vandaag al gevonden, hoe moeilijk kan het zijn om me nog eens te vinden?

Om het verhaal niet (nog meer) nodeloos te rekken, sluit ik af door te zeggen dat jongen uiteindelijk pas vertrok nadat ik zelf in mijn auto stapte. 'Eind goed, al goed' (kuch).

Eigenlijk heb ik een enorm gebrek aan realiteitszin, ik dacht dat dit type vooroorlogse controlerende 'man' bijna was uitgestorven in ons land. Ze bestaan nog en in dragen geen lange baard of scanderen geen Koranverzen.
Ze leven gewoon... hier.


Voetnoot: 'Jongen' en 'Meisje' waren fictieve namen.

15 Comments:

Anonymous Anoniem said...

fijn verhaal hoor, maar moet je dit nu wel op het www te grabbel gooien. iedereen die jouw een beetje kent, weet nu wsl ook wel over wie het hier gaat. niet echt fijn voor die meisje denk ik...

vrijdag, april 28, 2006 8:39:00 a.m.

 
Blogger PJ said...

Ik heb voor het publiceren toestemming gevraagd aan 'meisje'. De enige mensen die kunnen raden over wie het gaat, horen het anders ook wel. De rest heeft er het raden naar en dat is wel het beste.

Maar in ruil voor een mailtje met uw identiteit mag u twee keer raden en ik zal u antwoorden met ja of neen. Kwestie van te zien hoe goed u mij kent ;-).

vrijdag, april 28, 2006 12:57:00 p.m.

 
Anonymous Clopin said...

Ha! De korte inhoud maakte het sappig genoeg om de rest te lezen :p

vrijdag, april 28, 2006 1:16:00 p.m.

 
Anonymous Sand'r said...

PJ,

Je kent me niet, maar ik belandde hier via een omweg.
Ik vind in dit verhaal je oordeel weinig plaats laten voor nuance. Ben jij ooit al in de plaats geweest van die jongen?
Je doet wel heel erg neerbuigend over hem, en lijkt te vergeten dat hij waarschijnlijk ook slechts handelde naar zijn gevoel.
Beter dan hem voorstellen als een halve Neanderthaler kan je je misschien eens verplaatsen in zijn geest.
Uit je andere verhalen merk ik dat je jezelf beschouwd als een goed luisterend oor en een jongen die meeleeft met anderen. Ik hoop dat die positieve eigenschappen niet alleen naar meisjes zijn gericht.
Groeten,

Sander

zaterdag, april 29, 2006 1:22:00 a.m.

 
Blogger PJ said...

Beste Sander,

Je hebt een punt, en ergens had die jongen ook een punt. Maar het was de opeenstapeling van zijn woorden en daden, waardoor ik tot deze omschrijving ben gekomen. De spreekwoordelijke druppel was er toen hij plots klaar stond om op mijn gezicht te slaan, en ietsje later dreigde om mijn auto aan te pakken. Nu is dit zonder twijfel een samenloop van emoties, maar hij kende mij niet. Het enige wat hij wist, was dat ik een goede vriend van dat meisjen was, zonder meer. Maar zulke dingen neem ik vrij persoonlijk op. Uiteindelijk heeft hij niet geslagen en ik gelukkig ook niet, want zoveel beter zou ik dan ook niet zijn.

Wat dat meeleven betreft, ga ik niet hypocriet doen. Vrouwen zullen altijd (on)bewust een groter luisterend oor van mij krijgen ;-).

zaterdag, april 29, 2006 3:23:00 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

er staat een 'en' teveel in de titel

zaterdag, april 29, 2006 12:05:00 p.m.

 
Blogger Splitscreen Sleeper said...

En in jouw naam staat een anony teveel en een e te weinig. Als je niet de ballen aan je lijf hebt om zo'n opmerkingen te maken onder je echte naam, laat het dan.
Je bent een lafbek, en tot overmaat van ramp denk je van jezelf ook nog eens dat je de man bent...
Praise to that, coward...

zaterdag, april 29, 2006 12:58:00 p.m.

 
Anonymous grijze muis said...

bloggers, heeeerrrrrlijk

zaterdag, april 29, 2006 2:09:00 p.m.

 
Blogger Bad, mean & ugly said...

Ligt het aan de vrienden of is het streekgebonden?
Agressie in de bodem tussen Aarschot en Diest?

Laat gaan, laat lopen, laat los die handel, PJ. Laat ze doen maar doe het niet zelf.

zaterdag, april 29, 2006 2:23:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

@Splitscreen Sleeper: Eerlijkgezegd zegt mijn buikgevoel dat het een vrouw is. Maar ik lig er niet van wakker want al die easy shots worden door één persoon hier geplaatst en ergens vind ik het grappig dat zij/hij hier tijd in steekt.

Je bent pas echt populair als mensen je zonder reden willen afbreken :-).

zaterdag, april 29, 2006 2:35:00 p.m.

 
Blogger Cherry Blossom Girl said...

what a fight!

zaterdag, april 29, 2006 6:53:00 p.m.

 
Anonymous NeCo said...

kickass ;-)

zaterdag, april 29, 2006 7:28:00 p.m.

 
Blogger Dev said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

dinsdag, mei 09, 2006 6:23:00 p.m.

 
Anonymous lientje said...

geachte dev...

Daar ik helemaal niet weet wie u bent... was ik ook niet van plan mij te moeien in deze situatie. MAAR, mag ik u aanraden die 'slag' toch maar te laten voor wat het is... Pj is natuurlijk wel groot en sterk genoeg om het alleen af te kunnen... maar wat lost geweld toch op?? niets he?

Natuurlijk niet te vergeten dat PJ ook nog eens een leuke zus heeft die niet van geweld houdt en zeker niet van de kwaadste is... maar die u hierbij wel garandeert dat indien u PJ een vinger aanraakt... u die vinger wel eens zou kunnen verliezen. Voila, da lucht op se...

Met vriendelijke groet

het zusje

dinsdag, mei 09, 2006 7:23:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Ik heb de comment van DEV offline gehaald omdat het meisje waarovet het ging, liever niet had dat haar naam er in voorkwam. Dit is de comment met copy/paste overgenomen, maar met haar naam geblokkeerd.

Dev said...

Hoi pieterjanneke
Ik zei idd toch dat ik u ging terug vinden
En ik zal ook een korte versie geven en een lange

Ge waart op dieje moment wel iets teveel aan heel die situatie!
Of wete zo exact wat er voor dat ik na da café gekomen ben gebeurd is van woord wisselingen
Gij mocht der idd nie op dieje moment bij zijn!Ze wist dak kwaad was voor zo een dingen en dan durft ze nog me u binnen komen
En als ge u der verder nog in gaat moeien dan zal ik u volgende zin is omdraaien

Met het gevormde idee over de jongen, had PJ een lichte drang om de jongen een slag te laten geven, en hem vervolgens met zijn hoofd tegen motorkap te slagen.

En dat ***** hier van weet, en ze jou daar toestemming voor gegeven heeft zal ze ook nog wel weten
En als ze het nie weet dan zou ik da ma rap laten weten!

En als da u nie aanstaat zulde het wel geweten hebben
Als ge nog is me ***** wilt afspreken zal ik der toch wel bij zijn !


Gof

Dan zal ik u wel ne slag geven waar ge niks meer achter kunt doen zenne, want dan kende dieje jongen nog nie goe!

dinsdag, mei 09, 2006 8:30:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home