PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

16 april 2006

Willen en nodig hebben

Hoe verleidelijk is het om te schrijven over...

De 618.694 dollar die Bush jaarlijks verdient.

De de fout in het CIA World Factbook bij de local form of Belgium.

Sharon Stone die er op haar 48e nog altijd knap uitziet.

...


Maar ik heb zin noch inspiratie.
Ondertussen stort ik mij op wat iemand ooit 'opvulgedrag' noemde. Niet in de originele zin, maar toch een beetje.
Een surrogaat, een gevoel, een...
Iets wat ik eigenlijk niet wil, maar wel nodig heb.
Of iets wat ik niet nodig heb, maar wel wil.
Iets wat ik nodig heb en wil, maar niet heb.
Iets wat ik nodig heb en wil, maar wat niet kan.

Zo ontstaat opvulgedrag eigenlijk als 'opvulling' tussen hebben, willen hebben en vooral al dan niet nodig hebben. De vraag blijft natuurlijk wat wil ik en wat ik heb.
Ik heb iets geweldigs, wat ik ook wil.
Dat wat ik heb, wil ik ook niet kwijt. Er is nog iets anders wat ik wil. Maar het weegt niet op tegen wat ik al heb. Het is een extraatje. Een zwaar extraatje weliswaar, maar wel de moeite om te willen. Maar zoals ik al zei is het geen alternatief, noch een betere of slechtere vorm van wat ik al heb.

Volgt u nog?

Laten we het zo stellen. Opvulgedrag komt er in periodes die minder leuk zijn. Periodes waar je uitgeraakt, maar op dit moment staat de deur open voor iedereen die wil opvullen.

Bel me, schrijf me, laat me vlug iets weten. Geef me een teken, maar hou niet van mij (want er is er maar één die dat mag).

5 Comments:

Blogger Bad, mean & ugly said...

Of ik nog volg?
Eh...neen.
Wilt u het nog eens herhalen?

zondag, april 16, 2006 5:29:00 p.m.

 
Blogger Tine said...

scroll naar boven en lees het opnieuw??

zondag, april 16, 2006 10:01:00 p.m.

 
Blogger Cherry Blossom Girl said...

ik volg en ik
- slik -

maandag, april 17, 2006 3:05:00 p.m.

 
Blogger Bad, mean & ugly said...

cbg,
hou nu eindelijk eens op met chocolade-eieren eten als je praat!
- slik -

maandag, april 17, 2006 8:55:00 p.m.

 
Blogger Cherry Blossom Girl said...

verdorie, je hebt me door bm&u :-).

dinsdag, april 18, 2006 11:18:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home