PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

18 juli 2006

freedom of speech?!

Al dagen zonder inspiratie...

Is het dan toeval dat ik dit artikel op DS Online lees, terwijl dEUS (nothing really ends) op Stubru speelt. Toeval bestaat niet.

Waar komt het op neer. Tanguy Veys is een VB-mandataris en actief blogger die een zwarte lijst heeft van de 0110-concerten en de blogartikels over die lijst. Op zich is hier weinig mis mee. Als er iemand een hateblog tegen mij maakt (nee niet doen, ik ben nogal gevoelig) zou ik die ook bijhouden. Maar door het imago van het VB komt zo'n lijst over als controle voor later. VB'ers zullen het ontkennen maar dit doet denken aan 'de goeie oude tijd' ergens eind jaren '30.

Dit is niet alles. Een anoniemeling heeft met een programma de site van Veys overbelast. Bijgevolg werd de site tijdelijk onbereikbaar. Veys was hier niet mee opgezet en schakelde zijn advocaat in. Zwart schaap van dienst is Tomadde die misschien een rechtzaak aan zijn been krijgt.

Schuldig of onschuldig zijn mijn zaken niet. Maar een site het zwijgen opleggen doe je niet. Evenmin een blogger bedreigen met een rechtzaak. Ik ben tegen elke vorm van extremisme want mijn vrijheid stopt waar die van een ander begint. Het is dus van groot belang dat die vrijheid niet extreem wordt in eender welke manier.




Op de 'jaren dertig'-grap na hou ik het hier nog even neutraal. Een plaatsje op de lijst van Veys zal er dus niet inzitten, al zou het mijn ego wel een beetje strelen.

UPDATE: nog geen zes uur na publicatie sta ik op de lijst inclusief een bedankmailtje van de heer Veys. Voor alle duidelijkheidheid blijf ik zo neutraal mogelijk in heel deze zaak. You don't fuck sites, you don't fuck the writer.

Vanzelfsprekende zomerhit: dEUS - nothing really ends

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wat wel duidelijk is: de heer veys preekt voor eigen parochie. Welk menselijk wezen met iets of wat IQ zien niet dat het concert er eentje tegen het VB is? Zelfs Kris en Yves van MBH zijn mee... De enige mensen die toch dom genoeg zijn om dat niet te snappen zijn dan... VB kiezers die ook actief de site bezoeken? Als ze al kunnen lezen...

woensdag, juli 19, 2006 12:48:00 a.m.

 
Blogger PJ said...

True, al willen de meeste artiesten wel een bevestiging dat het tegen onverdraagzaamheid is ipv het VB. Rechts of links, niemand wil een miljoen potentiƫle plaatjeskopers kwijt.

woensdag, juli 19, 2006 1:34:00 p.m.

 
Blogger Depechie said...

Tja het blijft zomer hits regenen ;)

* Roger Sanchez - Another chance

donderdag, juli 20, 2006 11:50:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home