PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

01 augustus 2006

In search of the corporate princess(1)

Met rondzwaaiend zwaard trek ik als widder op mijn ritte paard ten strijde.

Anno 2006 vechten we niet meer tegen barbaren of een vijandig heerser, maar tegen de drukte om ons heen.
Rondom mij zie ik mensen sneuvelen aan een ziekte die carrière heet.

Eerst blijven ze thuis na het werk, de ziekte eist al hun krachten op.

Daarna komen de hulptoestellen. Om nog langer te kunnen werken leef je tussen je gsm en de kopjes koffie

Een beademingsmachine komt er niet, maar wel een pda of gps die je tot op de meter en minuut zegt wat je moet doen, wanneer je het moet doen.

Uiteindelijk blijven ze bij lotgenoten, collega's zo geïntegreerd dat er buiten het werk niets is op de wereld.

Binnenin is er niets aan de hand. Zo lang de koffiemachine werk tenminste. Van buitenaf zie je ze langzaam aftakelen. Vervagen met de realiteit. Ze houden van elkaar, maar enkel omdat ze niet meer zonder elkaar kunnen. Tot op een dag alles verdwijnt. Want een herstructurering is nooit veraf.
--


En nu kom ik ten tonele.

Menig schonen maagd, zal ik redden uit haar torenkamer,
Als is het het laatste wat ik doe, al val ik zelf onder de hamer.
Met mijn eenmansleger voor de poort.
Met zwaard en helm zoals het hoort,
ontsnappen we uit die vreemde klauwen,
en leven we lang en gelukkig, zonder te trouwen.

ten strijde-hit: Wagner - Ride of the Valkries

4 Comments:

Anonymous tilde said...

red je prinses, je zal de weg door het bos wel vinden zonder gps.
Ze zal je nog brieven schrijven,
en smsen uit je leven verbannen.
Is het gek in de wereld van nu dat ik nog nooit een liefdesBRIEF gehad heb?

dinsdag, augustus 01, 2006 10:37:00 p.m.

 
Blogger noorkie said...

tilde, NEE. Allé, ik toch ook nog nooit.

dinsdag, augustus 01, 2006 11:42:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Een echte liefdesbrief is al enkele jaren geleden. Een liefdesmail iets minder.
En dan zijn er nog die vriendschappelijke liefdesbrieven...

dinsdag, augustus 01, 2006 11:44:00 p.m.

 
Blogger noorkie said...

vriendschappelijke liefdesbrieven? Wat staat daar dan in?

woensdag, augustus 02, 2006 12:51:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home