PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

12 augustus 2006

Met zicht op zee -deel 2-

Chillen op het strand, het bestaat enkel achteraf.
We leven in het verleden door er op terug te kijken en en idee te vormen. Dat aangepast beeld is iets wat we nooit zo intens beleefden als toen we erbij waren.

Ik beklaag het mezelf dat ik deze krabbels moet ontcijferen tot een geschrift. Ik schrijf vloeiend Arabisch, Vloeiend zeg ik u!
Een wolk trekt voor de zon en steelt een graad of twee. Opa en kleinkind zijn vervangen door twee voetballende jongens. Zo zie je maar, het leven gaat door en onze herinneringen blijven oppervlakking. Wieweet heeft de opa dat kindje net niet ontvoerd, of wachten de twee Zidane's niet tot ze elkaar een kopstoot kunnen verkopen.
Ach nee, ik blijf optimist, ik geloof niet in het kwade van mensen, enkel in het schadelijke.

-Trui-en-foto-pauze-
(Urbanus - Kodazuur)
Zidane maakt plaats voor een oud kopppeltje. nog steeds rust en bewolking, binnen één maand schrijf ik dit op de Costa Brava, hopelijk met een knappe Kirsten Dunst-lookalike naast me (Yevgueni - Sarah).
"PJ, I love you!" Zegt ze dan.
"Why?" Zeg ik terwijl ik haar diep in de ogen kijk.
Ze geeft geen antwoord, maar kust me op de mond waardoor ik mijn pen laat vallen.

Terwijl ik even wegdroomde naar een intens strandmoment leerden de voetballende jongens twee meisjes kennen.
(Lou Bega - Mambo N°5)
Een Kitesurfer komt gevaarlijk dichtbij. Ondertussen krijg ik wat bekijks. "Wat doet die jongen?" Sommigen weten ondertussen al dat ik schrijf en niet teken. Dan zie je hen nog harder denken... "Wat schrijft hij?"
De wolken stelen nog meer graden, mijn laatste avond aan zee zal worden opgevuld door films en chips.

--
Tijdens het schrijven heb ik de nummers die afspeelden opgeschreven, kwestie dat ik sommige zinnen kan verantwoorden door het nummer van dat moment.

2 Comments:

Blogger Bad, mean & ugly said...

En vooral, beste PJ, vergeet niet te genieten. Ik lees zo weinig over het 'gezelschap'?

zondag, augustus 13, 2006 10:50:00 a.m.

 
Blogger PJ said...

Ik heb zeker genoten.Die vakantie is altijd eentje om naar uit te kijken, zowel in het vertrek als het terugkomen.

Wat het gezelschap betreft, hetzelfde als vorig jaar op één iemand na. Still fun but not the same.

zondag, augustus 13, 2006 2:21:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home