PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

02 september 2006

het stinkt hier (nog altijd)

Het zijn twee lange posts. Schrik niet, er zitten quotes in, maar het is even boeiende kost als anders, gewoon iets langer. Begin alvast hieronder
--

Kleine opmerkingen rond de open brief van Francis Van den Eynde.
In de brief gebruikt hij twee maal "mijnheer Lotti". Onderstaand stukje suggereert echter dat de verhouding tussen Van den Eynde en 'de lotti's' nogal casual was, vooral met Lotti's vader.

Dat precies u ook bij de zaak betrokken bent, verbaast mij des te meer dat u vader jarenlang een ijverige propagandist van het voormalige Vlaams Blok in Gent geweest is. Tijdens verschillende verkiezingscampagnes is hij samen met mij opgetrokken om affiches te plakken en ik herinner mij ook dat hij in die tijd wekenlang met een propagandawagen van de partij door de stad reed.


Zou Van den Eynde dan niet gewoon 'heer Lottigiers' gebruiken in zijn aanspreking? Of schrijft hij ook "beste heer Tura" of in een internationaler kader "geachte heer Cent, beste Fifty".

Nu we het toch over heer Lotti hebben, Helmut heeft nog bij ons thuis gewoond. Geen gezever. Toen de dieren nog spraken en ik in Tremelo woonde, verbleef hij eventjes in onze casa. Waarom dat nu niet meer is, vertel ik ooit nog wel eens.

Opmerking over een stukje uit de open brief van Filip Dewinter:

Alhoewel Barman, Arno en Sioen officieel enkel een signaal tegen “verzuring, onverdraagzaamheid en racisme” willen geven, komt het er in de praktijk vooral op neer dat zij de Antwerpse, Gentse en Brusselse kiezers de les willen komen spellen.
(...)
Mag ik er op wijzen dat Barman, Sioen en Arno blijkbaar niet beseffen dat de Vlamingen, de Antwerpenaren, de Brusselaars en de Gentenaars niet betutteld en bevoogd willen worden? De Vlaamse kiezers hebben er stilaan genoeg van om om de haverklap van artiesten en BV’s allerhande te vernemen voor wie ze wel en voor wie ze niet mogen stemmen.


Vlamingen willen niet betutteld worden... Maar Dewinter kan het niet laten de artiesten (en omdat het een open brief is, de Vlamingen) te betuttelen om te zeggen waar ze best wel en niet optreden.

Het VB is bang, BANG zeg ik u!

1 Comments:

Blogger ҲҳMapassjaҲҳ said...

O_O

Ik heb ook de brief gelezen en:
Sin comentarios n_n

zaterdag, september 02, 2006 8:22:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home