PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

18 september 2006

Lloret part 2

Ik opende de deur en met enige verbijstering stond ik oog in oog (oke niet letterlijk want hij was iets kleiner) met Hanz, Duitser, buurman en eigenaar van ons huisje. Hoewel ik het niet altijd heb op curieuzeneuzemosterdpotten, was Hanz zo vriendelijk om ons de belangrijkste dingen uit te leggen. Zo onthulde hij een schakelaar waarmee de woonkamer plots werd verlicht door blauw-geel-rode lampen. Zei daar iemand cocktailparty met zicht op zee?

Hanz verliet ons al snel waarna mijn molen begon te draaien... een 88-jarige Duitser in 2006. Dat wil zeggen dat hij in 1918 werd geboren en 22 was in 1940. Denk even verder na. Spanje, fascistische dictatuur tot 1975 en daar zit nu een duitser met een paar huizen...

Maar ik dwaal af... Een douche was het enige wat ik wou. Na 32 uur zonder slaap waren we nog steeds klaarwakker in een stad waar "you going disco tonight?" een gewone opener is. Met proper ondergoed (en ook wel wat andere kleren) trokken we de stad in waar we al snel geïrriteerd raakten door de proppers. Uiteindelijk gingen we de eerste de beste club binnen... Discotheek Gala.