PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

25 september 2006

Mijn eerste schooldag...

Er zijn jaren geweest dat ik met plezier naar school ging.
Er zijn jaren geweest dat ik met doodsangsten het klaslokaal binnenstapte.
Er zijn jaren geweest dat ik het nog voor Pasen kotsbeu was.

En er zijn jaren zoals dit jaar, waar je na tien minuten al zin hebt om je om te draaien om nooit meer terug te keren.
--

Vraagstuk:

Gegeven: Pieterjan volgde vorig schooljaar zeven vakken uit het derde jaar. Dit waren alle vakken behalve Duits en Frans. Stage en het eindwerk komen daar nog bij.
Een taalvak bestaat uit twee lesuren. Stage zijn geen lesuren. Eindwerk is onbekend, maar was vorig jaar twee uurtjes uitleg en vervolgens een gesprek om de twee weken ivm de vordering.

Gevraagd: Hoeveel les moet Pieterjan volgen?
Strikvraagalarm: Sommige vakken zijn samengevoegd, sommige vakken zijn nieuw.

Breek er uw hersenen maar eens over en u krijgt een ideetje van mijn eerste namiddag.

Betreffende de avond hou ik het op horen zien en zwijgen. Als student in een departementsraad ben je een volwaardig lid, tot je je mond opentrekt. Het is trouwens ironisch hoe ik als student journalistiek met censuur te kampfen heb.

3 Comments:

Anonymous sanderijn said...

Dan denk je dat je als journalist-in-spe voorgoed van vraagstukken verlost ben eenmaal je de middelbare school echter je laat. :) Zou het eigen zijn aan hoger onderwijs dat ze alles zo vreselijk en onnodig ingewikkeld moeten maken?

dinsdag, september 26, 2006 11:22:00 a.m.

 
Blogger Cherry Blossom Girl said...

Zie dat je na al die vraagstukken nog genoeg energie hebt om moedig te bijten in cursussen ;-).

Maak er het beste van hé PJ, denk aan het diploma...

Ik kom je wel tegen in de gangen... Maakt dat je niet iets vrolijker? :-(

dinsdag, september 26, 2006 2:56:00 p.m.

 
Blogger ҲҳMapassjaҲҳ said...

O_O ik begrijp het niet XDDD

dinsdag, september 26, 2006 8:48:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home