PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

12 oktober 2006

Die avond op het PR-feestje...

Waar hebben we het vandaag over? Connecties en belangstelling!

Vandaag mocht ik mee met Gunther naar een feestje van zijn groothandelaar. U kent dit soort gelegenheden. Drank a volonté, lekker eten en een orkestje of een internationale topact die u absoluut niets zegt.
In dit geval was ik niets meer dan een freeloader. Ik kende er wel enkele mensen, maar ik ben nooit klant of verkoper geweest. Natuurlijk als beste vriend bij uitstek sla je zo'n uitnodiging niet af. Bij deze: bedankt Gunther!

Maar ik dwaal af. Tijdens een gesprek met hun marketingverantwoordelijke, ging het gesprek vooral tussen haar en Gunther. Terloops vroeg ze uiteraard wat ik deed. Laatstejaars journalistiek, leuk leuk. Ze had die dag al een paar journalisten gesproken enz... De smalltalk ging verder en zo vermeldde ik dat binnen enkele maanden mijn stage bij Netwerk start.
"Oh echt? Had'k dat geweten, ze zeiden me dat ze niet konden komen maar dan had ik u persoonlijk kunnen uitnodigen. Weet ge wat, ik ga u mijn kaartje geven. Denk er eens aan tegen dat ge daar aan de slag zijt."

Tot zover les 1 van "hoe maak ik mezelf de belangrijkste persoon in de kamer."

Labels: ,

1 Comments:

Blogger Dens Powwels said...

De vraag is eerder.. Wie profiteert van wie? ;)

maandag, oktober 16, 2006 3:39:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home