PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

27 oktober 2006

Mini-review: Olympus VN-240-PC

Na de herfstvakantie zit ik een weekje in Parijs voor veel schrijfwerk en enkele interviews. Omdat ik een hekel heb aan eindeloos noteren (en het staat ook vrij onhandig), ben ik sinds gisteren de trotse eigenaar van een Olympus VN-240-PC. Een dictafoontje dat net in mijn handpalm past en enorm vlot te bedienen valt.

Na een testfase van 24 uur kan ik alvast zeggen dat snel opnemen en wissen geen probleem is. Je kan het zelfs zo instellen dat het enkel opneemt als er geluid is. Kwaliteit en microfoongevoeligheid zijn ook vlot aan te passen.

Opnametijd: (32mb versie)
Hoge kwaliteit: 88 min.
Standaard: 133 min.
Lang 245 min.
Geheugen vol? Bestandjes zijn vlot over te zetten naar de pc. Jammer genoeg niet automatisch als WAV of MP3-file te verkrijgen, maar dat valt wel op te lossen met een recording tool op internet.

Pro
-klein, licht
-gebruiksvriendelijk
-batterijduur van 25-19 uur
-aansluiting voor aparte micro + oortjes

Contra
-geen backlight op het schermpje (maar tegelijk energiebesparend)
-audio niet als los bestand verkrijgbaar

Wakosta? 56 euro bij Gufra.

Labels:

4 Comments:

Blogger Cherry Blossom Girl said...

Handig hebbedingske ter vervanging van mijn eindeloos onleesbaar gekrabbel... :-)

vrijdag, oktober 27, 2006 9:01:00 p.m.

 
Blogger Tine said...

mag ik hierbij ff mededelen dat Gufra de achterkant van het station (daar aan de fietsenstallingen) serieus vervuilt met zijn flyers? maar voor de rest wel leuk hebbedingetje, idd..

vrijdag, oktober 27, 2006 11:17:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Dat waren zijn flyeraars, die hebben idd veel laten liggen. Was zijn schuld dus eigenlijk niet.

ps: idd leuk hebbedingetje.

zaterdag, oktober 28, 2006 3:54:00 a.m.

 
Blogger Tine said...

mjah maar toch! tsss :p trekt er niet op he!

zondag, oktober 29, 2006 11:12:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home