PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

16 oktober 2006

Weten en willen weten

Er zijn dingen die je wil weten.
Er zijn dingen die je niet wil weten.

Meestal wil je de dingen wel weten, tot je ze weet.

En dan is de vraag, wanneer gaan we onszelf bewust informatie ontzeggen?
En zijn we dan beter af?

Remember kids, ignorance is bliss. Just ask George W. Bush.

Extra tip: Vervang 'weten' door 'hebben' en krijg een geheel nieuwe post met een al even boeiende conclusie.

Labels:

3 Comments:

Blogger Kristof said...

Een hoogst interessante filosofische mijmering, mijn beste.

maandag, oktober 16, 2006 8:26:00 p.m.

 
Anonymous sanderijn said...

Circelredenering:
Hm, ik krijg een raar idee. En ik vraag me af wat je niet wilde weten. Of misschien is het maar beter dat ik dat niet vraag, misschien wil ik het niet weten. ;)

maandag, oktober 16, 2006 10:02:00 p.m.

 
Blogger Cherry Blossom Girl said...

Soms een oogje dichtknijpen...?

Knipogen is dus de geschikte oplossing: de mooiste kant van de zaak zie je wel, het andere oog vervloekt de mindere kantjes...

donderdag, oktober 19, 2006 1:05:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home