PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

29 november 2006

27 % minder vrijheid

Bij de Franse krant Libération verdwijnen 76 banen waarvan 40 journalisten. (DS van vandaag.)
Het gaat al een tijdje slecht met het linkse dagblad. De vraag is natuurlijk of je met 200 mensen (ipv 276) dezelfde kwaliteit kan brengen...

3 JOU doet het trouwens elke week met een dikke dertig mensen in vier talen, maar we sturen dan ook geen journalisten naar Irak.

Maar wie ben ik om te oordelen? Ik heb geen ambitie om persmagnaat te worden. Met een job in de journalistiek ben ik momenteel al meer dan tevreden.

Vorige maand ben ik trouwens bij Libération geweest voor een interview, samen met klasgenootje Annemie hadden we een gesprek met chef media ollivier Costemalle. Als er deze week nog wat tijd overblijft zal ik (een stuk van) het interview hier nog posten. Waarschijnlijk in stukjes want het is vrij veel voor een blogtekst.

Verder nog in de categorie flauwe zever:
Arbeiders VW Vorst krijgen jobaanbiedingen uit andere bedrijven. Ze mogen bij Citroën de C4 gaan bouwen.

Labels: ,