PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

14 november 2006

Boekenbeursbespreking

Schamelijk te laat door buitenlandse reisjes en Limburgse meisjes, maar toch geef ik u hier eindelijk mijn keuzes van op de boekenbeurs.

Geen romans dit jaar. Scheld me uit voor cultuurbarbaar, maar ik kom er bijna niet toe om ze te lezen. Ooit een Brusselmans, ooit een tweede houellebecq, maar nu nog niet.

Wat dan wel? Na grondig afwegen viel mijn oog op deze drie:

Press Cartoon Belgium 2005
Uitgeverij Van Haelewyck ISBN 90 5617 656 0
Een verzameling van de 127 beste cartoons, getekend door 25 Belgische cartoonisten.
Eerst en vooral een koopje. Slechts twee euro voor dit prachtboek. Dit komt omdat de editie van 2006 intussen ook uit is voor het tienvoud van de prijs. Persoonlijk was dit me iets te veel. Tenslotte heb je deze cartoonverzameling op een uurtje doorgelezen. Toch meer dan de moeite waard voor liefhebbers van cartoons met een actueel tintje.


Glamour en Glitter, Geld en Macht, welkom in medialand
Uitgeverij Van Haelewyck ISBN 90 5617 685 4
Voor slechts vijf euro was dit ook een koopje van formaat.
Guido Van Liefferinge was de man achter Dag allemaal, Joepie en Goed Gevoel. Jarenlang was hij de topman in medialand, tot er geschillen kwamen tussen hem en Christian Van Thillo. Met deze publicatie doet Van Liefferinge letterlijk een boekje open over zijn mediaperiode. Bedlectuur voor iedere journalist in spé als je't mij vraagt.

Poker voor Dummies
Uitgeverij Addison Wesley ISBN-10 90 430 1294 7
Voor u commentaar levert, bij mij op school werd ooit Photoshop gegeven met een 'Photoshop voor Dummies' in de hand. Dit gezegd zijnde, kent u meteen mijn nieuwste hobby. De bekendste pokerspelen uit de doeken gedaan, bluftechnieken, when to fold/call/raise en zelfs money management komt uitgebreid aan bod. Het is overzichtelijk, duidelijk en vlot geschreven en zelfs ervaren pokerspelers kunnen ongetwijfeld iets opsteken van deze gele gids.
Ik ben nog steeds een dummie, maar ik hou nu nog meer van het spel, meerbepaald texas hold'em. Mijn wekelijkse twee euro gaat ondertussen al dubbel zo lang mee voor ik mijn broek moet verkopen voor verse fiches.

Labels:

1 Comments:

Anonymous sanderijn said...

Ik ben er ook in geslaagd geen enkele roman mee te nemen. *trots*
Het is bij een mooie tweetalige uitgave van een selectie van Shakespeares sonetten gebleven. Nu enkel nog op zoek naar een ereplaatsje. :)

woensdag, november 15, 2006 12:11:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home