PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

18 december 2006

Geen inspiratie voor een titel maar het gaat over Dewinter en op het einde staat een grapje

Mijn dank aan de chauffeur die als eerste voorbijscheurde. U heeft mij en een handvol achtervolgers van een pijnlijke boete gered.

Maar ik was dus onderweg naar een debat over de macht van de media en vrije meningsuiting. jammer genoeg werden enkele toppolitici vervangen door kleine broertjes. Dewinter was wèl aanwezig, met een uur vertraging.
Het was een buitengewone kans om deze rechtse rakker van dichtbij te observeren. Het is opmerkelijk hoe hij snel en duidelijk zijn boodschap overbrengt. Geen wonder dat minder kritische geesten zijn preken sneller aannemen dan die van meneer pastoor. Dewinter kent zijn publiek en weet op tijd en stond olie op het vuur te gooien. Een kleine scheldtirade of wat boe-geroep volstaat om van hem de geslagen hond te maken na een opbouwende argumentering die dan 'toevallig' wat over de schreef gaat.
Een opmerking over de hoofddoek was dus al snel gemaakt . Toen de genocide van de Armeniërs (door de Turken) ter sprake kwam was het hek vervolgens helemaal van de dam. Had ik trouwens al verteld dat het debat werd georganiseerd door een Turkse studentenvereniging?

Maar ik ging het kort houden, dus sluit ik af met een leuk VB-weetje.

Dewinter probeerde woensdag een aula te charmeren. Lokaal gaat het er iets anders aan toe. Zo probeerde een lokaal VB-lid dit weekend mijn moeder te versieren. Dat zij geen oren had naar zijn 'passionele' verklaring kon hem weinig schelen, dat hij getrouwd is nog veel minder.

Zou ik haar pepperspray of de koran kopen voor kerstmis?

Labels: , , ,

2 Comments:

Anonymous Fery Vanhemelryck said...

Ah, waart gij daar ook? ik heb u niet gezien.h

maandag, december 18, 2006 2:39:00 p.m.

 
Blogger Dens Powwels said...

Waar blijft dat grapje!





(bij deze staat'm er ;))

vrijdag, december 22, 2006 3:13:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home