PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

11 december 2006

Ik kwam, ik zag, ik consumeerde

2000
"Wauw, drie spelletjes en een geïntegreerde antenne!"
Nokia 3210

2003
"Ik had graag eentje met java-games, een lampje en het moet redelijk schokvrij zijn."
Nokia 5100

2006
"De mp3-speler en de 2 megapixel camera met autofocus zijn leuk, maar toch jammer dat hij geen Word- of PDFbestanden kan lezen."
Sony Ericsson W810i

Om maar even aan te tonen hoe een draadloze telefoon op zes jaar tijd een multimediatoestel werd.
Zelf ben ik van het principe dat het gerust iets meer mag kosten, op voorwaarde dat het dan ook een tijdje meegaat. Dus niet zoals mijn iPod waar het scherm het na 30 dagen begaf.

To the point: sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een Sony Ericsson W810i. Het type zal u geen bal zeggen want de mobiele markt is gigantisch groot geworden. Fatsoenlijk kiezen duurde dan ook een weekje.

Alternatieven
Nokia 5500
Net zoals mijn vorige vrij schokbestendig (lees: dju hij is weer gevallen). Geen slechte keuze maar het uitzicht en de software zijn oerlelijk. Bovendien is het een smartphone, wat wil zeggen dat je een halve pda op zak hebt die energie vreet en vatbaar is voor virussen.

Nokia N72
Tot de laatste minuut was het twijfelen om deze gladde gizmo. Het grote voordeel tegenover de W810i was dat deze een lenscover had waardoor de camera niet kon gekrast worden. Nadeel was dan weer dat dit enorm snel opent en zo foto's van in de broek gaat nemen. Laten we eerlijk zijn, niemand zit daarop te wachten. Bovendien was het ook een smartphone en dus energievretend.

Sony Ericsson W800
De oude versie van mijn nieuw speelgoedje. Iets goedkoper, maar tegelijk iets ouder en dat maakt het verschil op lange termijn.

Sony Ericsson W750i
Ook een iets oudere versie, maar dan veel lelijker.

Ik kan er weer eventjes tegen. Het duurde 7 dagen om te beslissen, het zal nog eens 7 dagen duren om aan het ding te wennen. Als ik het ding na drie dagen gefrustreerd tegen de muur smijt, leest u het hier als eerste.

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous sanderijn said...

Die N72, dat is tenminste schoon! Je moet er iets voor over hebben he. Want geef toe: de rest is allemaal even afschuwelijk. ;)

maandag, december 11, 2006 7:44:00 p.m.

 
Blogger Fery said...

Geef mij toch maar de Qtek 9100. Deze leest wel pdf en word-bestanden, heeft mp3 en heel de reutemeteut. En het leukste van alles : Hij was volledig gratis! Testgebruiker zijn van i-city is cool (stoef stoef) Mijn vorige was een sony ericson V600i of iets in die aard. Niet zo'n handige telefoon als je het mij vraagt.

Alleszins veel succes met de nieuwe gsm

dinsdag, december 12, 2006 3:53:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home