PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

30 december 2006

Slotconclusies 2006

Eerst en vooral: bedankt!
Ook al staat deze blog er voor mezelf, het doet deugd om hier volk te zien passeren. Naast vrienden, familie, klasgenoten en lectoren, komen hier zelfs mensen die dit gezever gewoon leuk vinden (echt waar). Bedankt!

Maar even ter zake, 2006 was uniek. Ze zeggen dat 21 een mooie leeftijd is, voor mij was het niet alleen een leeftijd, het was een prachtjaar.

Geslaagd in 1e zit voor mijn 2e jaar EN geslaagd voor mijn zeven vakken uit het derde jaar. Het overtrof mijn stoutste dromen.

Na een prachtig resultaat volgde een ongelooflijke zomer. Festivals, Veel zon-zee-strand-taferelen en als afsluiter twee ongelooflijke weken in Spanje. Life was good.

Voor het eerst droom ik ook luidop van een diploma. Met een lichte arrogantie van "ik kan het wel" sta ik te springen om nog meer journalist te worden dan ik al ben. In praktijk is het nog lang niet zo ver. Er zijn betere schrijvers en nieuwszoekers dan mij en die zijn nog steeds op zoek naar een job. Toch blijf ik positief en hoop ik in mijn slotconclusies 2007 te kunnen zetten dat ze mij betalen om iets te schrijven.

De teleurstellingen beperken zich tot twee mensen. Bij eentje heb ik me bij neergelegd. Niet alles is zo mooi als het lijkt. Bij de tweede is het een wederzijdse koppigheid me dunkt. Toch mis ik die koppigheid in combinatie van een cocktail...

Natuurlijk liep niet alles van een leien dakje. Het heeft maar een haar gescheeld of ik had mijn laatste schooljaar elders doorgebracht.
Er zijn momenten geweest dat de angst zo groot was, dat ik onder mijn deken kroop als een klein kind, dagen dat ik een uitweg zocht, oh I wish I were an outcast.
Onbegrijpelijke momenten waarbij je zelfkennis en maatschappijbeeld op vijf minuten onderuit worden gehaald.
Gelukkig bleven ze miniem, maar tegelijk zijn het zo'n momenten die de rest zo mooi maken.

Toch houden we the best for last.
Die fantastische zomer was stiekem een afscheid van mijn eeuwig vrijgezellenleven.
Een weekje Parijs was stiekem het begin van iets anders.

Voor het eerst in mijn leven gaat alles zoals ik het wil. Ik ben blij. Ik ben gelukkig. Ik ben wie ik wil zijn en er is niets meer of minder nodig op dit moment.
Omdat er voor mij niets méér hoeft te zijn, wens ik jullie allemaal het allerbeste voor 2007. Liefde, gezondheid, geld, succes... Maar vooral geluk, want zonder geluk (en het streven ernaar) maakt de rest niets uit.

Een fantastisch 2007 toegewenst!

Labels: ,

3 Comments:

Blogger Bad, mean & ugly said...

Schitterend overzicht van wat voorbij is.
Een lofdicht voor wat je nu hebt en beleeft.
Vooruitzichten waar je moed uit kunt putten.
Als je gelukkig bent, probeer het ook te blijven.

Ik wens het je alleszins toe voor 2007!

donderdag, december 28, 2006 2:22:00 p.m.

 
Blogger Kristof said...

Ook zoveel. Beste wensen alvast.

donderdag, december 28, 2006 6:43:00 p.m.

 
Blogger Cherry Blossom Girl said...

Beste wensen, PJ.

Eefje

vrijdag, december 29, 2006 2:39:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home