PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

29 januari 2007

FUCK MURPHY! (vervolg)

Het was dus zaterdagavond en mijn harde schijf werd gescand om de verloren bestanden alsnog te recupereren...

Zondagmiddag: Scan volledig klaar, maar de meeste bestanden zijn 'verhakkeld', zodra tekstbestanden een lay-out krijgen vallen ze daar een beetje in stukjes uit elkaar. Ik heb mijn gegevens terug, maar precies niet in kant-en-klare bestanden. Uiteindelijk hebben we het een kans gegeven en werd alles toch maar overgetrokken naar een externe harde schijf.

Zondagavond: Meteen na het werk de harde schijf gaan halen.

Somebody up there loves me. Met enkele steekproeven achter de rug kan ik zeggen dat alles intact lijkt. Teksten, muziek, games, foto's en uiteraard ook mijn eindwerk.

Op dit moment resten er mij nog twee dingen
-250 gb aan data op een harde schijf van 160 gb krijgen. Selecteren en veel dvd's branden dus.
- Gunther bedanken voor zijn tijd en moeite. Zonder zijn deskundige hulp (lees: hij heeft het allemaal gemaakt) was ik nu nog altijd een hartaanval nabij.

Nu ga ik verder alles verder kopiƫren van Gunther's externe schijf naar mijn pc.

Back-watte?
Enkele mensen vroegen mij wat een backup precies was.
Eigenlijk is het gewoon een kopietje van je bestanden. Natuurlijk bewaar je die best op een andere harde schijf of in het beste geval op een externe harde schijf, zodat die kopie nog steeds werkt als je pc (of iets in die bak) de geest geeft. Cd's en dvd's zijn een goedkoper alternatief, maar deze schijfjes gaan geen eeuwigheid mee en voor elke wijziging aan je bestanden moet je een nieuwe dvd branden. Begin niet met je hele harde schijf te kopiƫren, neem gewoon je persoonlijke bestanden (school/werk-bestanden, foto's, persoonlijke dingen) mee.

Labels: , ,

2 Comments:

Blogger Eva said...

Fuck Murphy bad once, Murphy's fault. Fuck Murphy badly twice, your bad :p

maandag, januari 29, 2007 10:42:00 p.m.

 
Blogger AnnaStesia said...

ok...belangrijke dingen zet ik vanaf heden op usb of druk ik af...
maar ik bid vooral gewoon dat mijn lieftallige laptopje niet meer crasht...

woensdag, januari 31, 2007 11:32:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home