PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

03 januari 2007

Gang bang

Feestjes, eten, kadootjes, kussen, meer eten, meer eten, meer kadootjes, meer kussen, alcohol met mate en alcohol met maten.

Dat waren de feestdagen in een notendop en eerlijk gezegd, het werd me een beetje teveel.
Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van gezelligheid en ik hou van feestjes, maar vooral de overdosis eten stak me enorm tegen.

Nieuwjaarsdag: met een lege maag vertrekken, bijgevolg kon ik niet van de borrelhapjes afblijven. Tegen de klok van zessen gingen we naar het restaurant waar we drie gangen voor het hoofdgerecht kregen. Dit zorgde ervoor dat het punt van verzadiging ruimschoots was bereikt.

En dan kwam de hoofdschotel...

Kroketten, chipsachtige patatten en twee ENORME KANJERS van Vlees. Lappen waar een Siberische tijger een week op overleeft. Over de smaak en kwaliteit zwijg ik, smaken verschillen. Al moet ik wel vermelden dat ik niet de enige was die tot diep in de nacht met maag(over)last zat.

Kan iemand mij nu eens het nut van die verschillende gangen uitleggen? Tijd om te verteren is er niet. Ze zijn vaak te klein om fatsoenlijk te eten maar tegelijk te veel om uit te kijken naar het volgende gerecht. Op het einde van de rit zie je er tegenop om aan het hoofdgerecht en dessert te beginnen. Er ontstond zelfs een lichte angst toen ik de ober met een reeks borden zag naderen.

Meermaals had ik zin om mijn lap vlees weg te smijten -richting Ethiopiƫ uiteraard.
Neen, geef mij met nieuwjaar 2008 een portie spaghetti carbonara of een portie mosselen met friet. Eventueel een klein voorgerechtje (scampi's of kaaskroketten) en een dik uur na het hoofdgerecht een ijsje. Geen haute cuisine, maar wel eenvoudig lekker zonder nachtelijke sprintjes naar het kleinste kamertje...

Ohja, gelukkig nieuwjaar!

Labels: , ,

5 Comments:

Blogger Bad, mean & ugly said...

Jaja, 'de vrede op aarde'-wens mondt meestal uit op vreten op aarde.
Het serveren van meerdere gerechten is al net zo oud als onze en anderen hun beschaving. het was een teken van welstand in tijden dat eenvoudige lui amper iets te eten hadden.
Bovendien duurde het tafelen vele uren, soms dagen lang. Ook een teken van welstand want je hoefde niets anders te doen.
Je bent dus een heer van welstand geweest op nieuwjaar!

Volgend jaar spaghetti carbonara: lekker!

woensdag, januari 03, 2007 7:51:00 p.m.

 
Anonymous Fery Vanhemelryck said...

Zelf koken he PJ dan kies je zelf hoeveel je eet. Of gourmet/fondue/steengrill en aanverwanten, dan kan je precies doseren tot het gewenste stukje vlees :-)

woensdag, januari 03, 2007 11:35:00 p.m.

 
Blogger AnnaStesia said...

Ook voor u een gelukkig 2007!

I agree wat het eten betreft: ik kan geen vlees, bush of toastje meer zien!

donderdag, januari 04, 2007 10:20:00 a.m.

 
Blogger Cherry Blossom Girl said...

Een heel gelukkig nieuwjaar, ook voor jou PJ!

Volgende keer trachten enkel de maag wakker te maken met een voorgerechtje zodat ie op dreef is voor het hoofdgerecht. ;-)

Laat 2007 je smaken.
Eef

donderdag, januari 04, 2007 8:19:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

warhammer gold warhammer money warhammer accounts tibia money tibia gold tibia item runescape accounts buy runescape accounts runescape money runescape gold runescape gp runescape power leveling runescape powerleveling cheap rs2 powerleveling runescape equipment buy rs equipment runescape runes cheap rs2 runes runescape logs cheap rs2 logs runescape items buy runescape items runescape quest point rs2 quest point cheap runescape questpoint runescape gold runescape items runescape power leveling runescape money runescape gold buy runescape gold buy runescape money runescape items runescape accounts runescape gp runescape accounts runescape money runescape power leveling runescape powerleveling tibia gold dofus kamas buy dofus kamas wow power leveling wow powerleveling runescape questpoint rs2 questpoint Warcraft PowerLeveling Warcraft Power Leveling World of Warcraft PowerLeveling World of Warcraft Power Leveling Hellgate money Hellgate gold buy runescape logs buy rs2 items cheap runescape items Hellgate London gold Guild Wars Gold buy Guild Wars Gold runescape items rs2 accounts cheap rs2 equipments lotro gold buy lotro gold buy runescape money buy runescape gold buy runescape runes lotro gold buy lotro gold runescape money runescape gold cheap rs2 powerleveling eve isk eve online isk buy runescape power leveling rs2 power leveling tibia gold tibia item runescape accounts Fiesta Silver Fiesta Gold Scions of Fate Gold Hellgate Palladium Hellgate London Palladium SOF Gold Age Of Conan Gold AOC Gold ArchLord gold tibia money tibia gold runescape accounts runescape gold cheap rs2 powerleveling buy ArchLord gold DDO Plat Dungeons and Dragons Online Plat

woensdag, oktober 29, 2008 4:31:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home