PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

08 februari 2007

Dankuwel Ethias!

Ik ga mijn blog omvormen naar "My 15 bills to pay" want de kosten blijven de pan uitswingen.

Nieuw hoogtepuntje? Zeker!
Ik rij sinds 2003 rond met de wagen. Omdat ik graag volledig in orde ben, heb ik een autoverzekering op mijn naam. Niks zogezegd door de mama of gedeeld, PJ's name & PJ's bill.

Zoals de meeste wel weten, jong, weinig ervaring en mannelijk (u leest het, seksuele discriminatie) zijn geen kenmerken om een goedkope verzekering te vinden. Zo betaal ik al jaren ongeveer 665 euro voor mijn oude Fiësta. Iets van een dikke twee studentenmaandlonen.

Maar er is hoop!
Vanaf je 23e jaar kom je in een goedkopere categorie. Dus met mijn ongevallenvrij imago verwachtte ik een lagere rekening. Eindelijk iets "positiefs" na de laatste weken.

Verwachtte?
Inderdaad. Vandaag viel de rekening in de bus en mijn beloning voor vier jaar ongevallenvrij, volledig verzekerd te rijden is...

35 euro korting!

Dankuwel Ethias!

Labels: , , ,

5 Comments:

Blogger AnnaStesia said...

Dat is wel heel genereus van Ethias...lol

vrijdag, februari 09, 2007 6:26:00 p.m.

 
Blogger Splitscreen Sleeper said...

Is het dan ook niet een beetje naïef die verzekering op je eigen naam te laten zetten?

zaterdag, februari 10, 2007 12:14:00 a.m.

 
Blogger PJ said...

@Split: Eerder verplicht, want in een eenoudergezin gaat de verzekering er van uit dat je maar één wagen kan bezitten. Een tweede moet dus wel op naam van PJ met alle kosten erbij.

zaterdag, februari 10, 2007 1:46:00 a.m.

 
Blogger Bad, mean & ugly said...

Ja mannen, er zijn er die het wél riskeren. Als je een klein ongevalletje krijgt kraait er geen haan naar. Maar o wee als er gewonden vallen met invaliditeit enz...Dan volgt er wél een onderzoek van de maatschappij en als dan blijkt dat je fraudeert....

zaterdag, februari 10, 2007 9:40:00 a.m.

 
Blogger Autoverzekering said...

Er komen toch ook positieve berichten als kortingen bij navigatiesystemen, veel filerijden omdat zulke dingen de kansen op ongelukken verkleinen.
Nu de vraag of ze dat voor jongeren ook gaan doorvoeren

zaterdag, maart 10, 2007 6:07:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home