PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

05 februari 2007

mail-ig

Vroeger was spam iets voor naïeve mannen die hun mailadres achterlieten

"Enter your email here for free sex pictures!" was meestal overtuigend (en dus effectief) genoeg. Ik ben er ook eens ingetrapt toen ik vijftien was.

Vandaag vinden ook andere -minder malafide- bedrijven hun weg naar emailcommunicatie. Looknmeet, Redbox en andere egosites vragen u welke auto's, kledingmerken en parfums u verkiest. Niet om u te trakteren , wel om het door te verkopen zodat u vroeg of laat een mailtje krijgt met reclame die u meestal geen bal kan schelen.

Meest innovatieve (en geslaagde) manier om aan mijn mailadres te geraken, was die van Panos. Een aantal idiote Panos-vragen en een emailadres waren genoeg om een gratis broodje te krijgen. Bijgevolg stuurt Panos nu bij elke nieuwe scheet uit hun oven, mij een mail om dat te melden. Wees blij dat ik niet hetzelfde doe.

Maar ik dwaal weer te fel af. Bij Panos kreeg ik tenminste nog een broodje, wat mij dus eigenlijk 2.8 euro bespaarde per mailadres, een vrij faire deal voor vijf mailtjes per jaar.

Humo en KLM pakken het nog goedkoper aan. De eerste 5000 personen kunnen een GRATIS Jeroom-valentijnskaart naar hun lief sturen. Lekker customized en best grappig, maar u geeft wel het adres van u en uw vriendin eventjes te grabbel aan Sanoma en KLM. Het minste wat je verwacht is "Stuur een kaart en maak kans op een vlucht naar Venetië!"
Het zou al een veel betere deal zijn.

Laat uw mailadres iets waard zijn. Het mijne krijgt u alvast gratis in mijn blogprofiel.


Ps: Schat, ik neem u NIET mee naar Venetië en ik stuur u GEEN kaart van de Humo.

Ps2: Iemand een origineel valentijnsidee?

Labels: , , , , ,

1 Comments:

Blogger AnnaStesia said...

eerst een lief zoeken ikke:)

maandag, februari 05, 2007 11:20:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home