PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

19 april 2007

Bellen met Google

Het citaat van de dag viel vandaag toen ik naar de Belgische vestiging een grote computerfabrikant belde.

"Daar ken ik niks van" is niet meteen wat je verwacht als je eens polst naar hun nieuwste computermodel.
---

Maar daar gaat het vandaag niet om, ik ben namelijk op zoek naar Google. U weet wel, het bedrijf dat... zoekt. Google is online alomtegenwoordig maar elke dag krijg ik meer en meer het gevoel dat het bedrijf niet meer is dan een fictief gegeven waar enkel een Nederlandse secretaresse en een Nederlandse PR-dame werken.

Het begon een drietal weken geleden. Ik hab een idee voor een artikel rond Google, details leest u wel als het uiteindelijk verschijnt. Na de nodige research ging ik op zoek naar een contactpersoon, wat ik op de redactie wel kon vinden. Ongeveer tien dagen geleden ging ik "nog snel Google contacteren voor concrete antwoorden".

Dag 1, Google gebeld, persoon niet aanwezig.
Dag 2, Google gebeld, persoon niet aanwezig.
Vragen op mail gezet, naar de receptie gemaild die het ging doorsturen.
Dag 3, geen reactie.
Dag 4, Google gebeld, mailtje werd doorgestuurd met vraag voor reactie.
Dag 5-8 niets.
Dag 9 teruggebeld met Google, persoon in vergadering tot 17 uur. Ik zeg het expliciet dat ik tussen vijf en half zes terugbel en hem aan de lijn verwacht. Geen probleem meneer!
17.05 uur: tien minuten wachttoon, doorverbonden
17.15 uur: Opnieuw 10 minuten wachten, doorverbonden
17.25 uur: Opnieuw tien minuten wachten, uitgekomen bij de receptie "Hij is er momenteel niet, maar hij heeft me laten weten dat u voor persvragen bij ons PR-bureau terecht kan op het nummer..."

-Daar doen ze ACHT DAGEN over om me dat te vertellen-

17.40 uur: Contact opgenomen met PR-bureau.
PJ stelt een gewone, maar licht suggererende vraag over Google.
PR-dame: "(stilte).......... ja euh..........."
PJ herhaalt de vraag
PR-dame: "(nog steeds lange stilte) ja euh....."
PJ: "kunt u mij daar een antwoord op geven?"
PR-dame: "Goh dat kan ik niet zeggen, daarvoor moet ik zelf contact opnemen met Google. Ik bel of mail u morgen terug!"

Dag 10, Hoofdredacteur belt na zijn bezoek aan Google: "Ze gaan je terugbellen.
15 uur: PR-dame gebeld, "morgen krijgt u een antwoord"
Dag 11: We'll see...

Nobody ignores my emails, nobody I tell you!

Labels: , , , ,