PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

12 april 2007

iTubers en overklokkers

Het citaat van de dag kwam van een Vlaams parlementslid

PJ: "Dus vanaf die dag mogen politici op internet campagne voeren?"
Parlementslid: "ja, dan mogen ze zelfs op iTube filmpjes zetten."
--

Hoe gaat het hier verder? Nog steeds goed. Sinds vandaag is mijn vakantie in Spanje zo goed als bevestigt en voor wat mentale voorbereiding ga ik dit weekend een dagje naar zee. Daarnaast begint het kotleven te wennen en de stage loopt nog steeds uitstekend. Even ter info, dit berichtje is een kleine scoop.

Morgen gaat het nog leuker worden, dan proberen drie overklokkers op onze redactie een wereldrecord te breken.

Overwatte?
Overklokkers zijn mensen die... (suprise) overklokken. Een computer sneller maken door andere instellingen te gebruiken. Omdat meer snelheid en meer stroom ook meer warmte oplevert, moet er natuurlijk ook meer gekoeld worden.

Voor u zich ventilators en ijsblokjes gaat voorstellen, ze gaan hun processor koelen met vloeibaar stikstof, vrij onstabiel maar het kan wel koelen tot -193 graden Celsius.
Meer over het wereldrecord leest u hier. Zelf heb ik mijn medewerking beperkt tot een interview met een van de deelnemers.

Of ze het halen, kunt u morgen lezen op ZDNet. Met wat geluk sta ik er trouwens op te kijken want ik heb me opgegeven om te bloggen tijdens de recordpoging.

Tot slot spijt het me zeer dat ik deze blog een beetje verwaarloos. Het is met pijn in het hart, want elke dag kom ik dingen tegen die ik hier maar al te graag wil vertellen, maar het is gewoon iets drukker.

Labels: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

dingen veraarlozen zijt ge goed in he, dagje naar zee en op de redactie blijven wonderbaarlijk hoe zoiets samengaat

vrijdag, april 13, 2007 11:34:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home