PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

06 juli 2007

Heden werkloos

PJ: "Ik ben afgestudeerd!"
Tine: "Proficiat!"
Moemoe: "Proficiat!"
Mama: "Moet ge nu in september teruggaan?"


Sinds gisterennamiddag ben ik afgestudeerd. Het diploma blijft nog even uit, maar het voorlopig attest hebben we al in handen. Als trouwe treinreiziger heb ik mijn diploma met wat vertraging behaald, desalniettemin zijn we met glans op de bestemming aangekomen.

Laten we het ook op "afgestudeerd" houden, het klinkt nu eenmaal beter dan 'werkloos'.

Bent u in het dagelijks leven een mediamagnaat of hoofdredacteur, dan mag u mij alvast een mailtje sturen met uw beste voorstel. Ik beloof u mijn ambitie en de ballen aan mijn lijf (figuurlijk), in ruil voor een leuke job met afwisseling en journalistiek werk. Ohja, een loon zou ook leuk zijn.



Met de school achter mij ga ik (hopelijk) ook wat meer tijd hebben om hier mijn onzin te posten, want ik heb het wat verwaarloosd de laatste maanden.

Labels: , , , ,

9 Comments:

Blogger Bad, Mean & Ugly said...

Proficiat PJ!
Al eens aangeklopt bij Flair? Véél Joyses, Elke's, Maria's en andere schoon volk daar.

vrijdag, juli 06, 2007 8:23:00 p.m.

 
Anonymous Un ami qui vous veut du bien said...

Ik denk dat je arrogantie om te denken dat de mediawereld op je te wachten staat zeer snel weg zal zijn.

Media is een wereld van desillusies, geraak er maar gewend aan!

zaterdag, juli 07, 2007 10:14:00 a.m.

 
Blogger Tine said...

:D ik kijk al uit naar meer onzin ;)

zaterdag, juli 07, 2007 1:12:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Merci bien.

Diep vanbinnen weet ik ook wel dat de wereld niet zit te wachten op mij. Laat staan dat ik echt de arrogantie heb om te denken dat ik de relevatie van het jaar ben.

Maar het is een wereldje waar je moet vechten voor je plaats. Wat zelfzekerheid (niet te verwarren met arrogantie) kan dus wel geen kwaad :-).

Voor alle duidelijkheid, soms ben ik nog steeds een klein verlegen jongetje. Mezelf verkopen in een motivatiebrief is bijvoorbeeld zowat het lastigste voor mij.

zondag, juli 08, 2007 2:01:00 a.m.

 
Anonymous sanderijn said...

Revelatie. Ik geloof niet dat je relevantie bedoelde, laat staan een blend van de twee. ;)

Maar even OT: proficiat! Nooit meer Jella en haar gelijken aan je kop, een mens zou van minder gelukkig worden.

zondag, juli 08, 2007 6:30:00 p.m.

 
Blogger Jozef Peter said...

Proficiat!

zondag, juli 08, 2007 7:42:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Dichterlijke vrijheid en nachtelijke vergissingen :-).

maandag, juli 09, 2007 12:31:00 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Durf ik zeggen: 'eindelijk!' of hou ik het op 'proficiat Peej!'... Nu die werkgevers nog overtuigen van je capaciteiten en je flexibiliteit om bij te leren. Ik wens je een flinke portie geluk toe tijdens die zoektocht.
NeCo

maandag, juli 09, 2007 2:40:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Allez vooruit: proficiat!
inge B

dinsdag, juli 10, 2007 7:42:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home