PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

21 juli 2007

"Het gaat toch rap"

Binnen een kleine week zit ik aan de feesttafel. Geen uitgestelde communiefeest of zomerze bbq (laatsgenoemde heb ik later op de dag nog) maar wel een trouwfeest van een vriendin waarmee ik samen afstudeerde.

Drie dagen geleden mailt een andere schoolvriendin me door dat ze van uit een luchtballon ten huwelijk werd gevraagd en dus nu ook verloofd is.

Mijn eigen zus woont ondertussen een dik half jaar samen met haar vriend. Nog voor ik mijn eigen nieuws kon vertellen wist ze me deze week te zeggen dat ze binnenkort gaat bouwen. Terwijl haar drie jaar oudere broer nog in zijn onopgeruimde kamer achter zijn pc zit te bloggen.

Nog eentje om het (voor vandaag alvast) af te leren? Het zal immers niet de laatste zijn. Het meisje dat mij al twee jaar lang door een regelmatig fitnessbezoek helpt, wist me tien minuten geleden te vertellen dat ze in blijde verwachting is.

Op zich mooie gebeurtenissen, maar nu ik er over nadenk zijn al deze meisjes jonger, of hooguit een jaar ouder dan mij. Terwijl ik twee weken mijn begeerde bachelor in handen heb, zijn zij met hun eigen bachelor getrouwd en beginnen ze aan het huisje-tuintje-boompje-kindje.

Ik heb geen driejarige relatie verborgen gehouden. Mijn buikje en moodswings zijn evenmin de voorbode van een zwangerschap en samenwonen... Met wie? Toch komt het voor mij ook stilaan in een stroomversnelling. Vorige week deed ik nog met succes een sollicitatietest mee. Deze week schuimde ik de interimkantoren af en eindelijk ben ik ook bij de VDAB langsgeweest. Maar vooral de bezoekronde aan de Aarschotse interims lijkt nu een beetje te laat...

Want ik heb werk gevonden.

Wat, waar en wanneer laat ik nog even achterwege. Maar met het huidige scenario kan ik nog eventjes genieten van gatzitten, rugbruinen en zonnebrildragen. Vervolgens kan ik nog steeds twaalf dagen het beste van mezelf geven aan de Spaanse playa, om daarna te beginnen aan een nieuw hoofdstuk.

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Herkenbare vaststellingen die op planeet NeCo ook wel eens tot frustraties durven leiden.
Nogmaals congrats met de job.

zaterdag, juli 21, 2007 8:19:00 p.m.

 
Blogger Tine said...

dat rugbruinen zal dan toch wel in de zonnebank moeten zijn :p

maandag, juli 23, 2007 8:19:00 p.m.

 
Anonymous Fery said...

Proficiat met de nieuwe job!

dinsdag, juli 24, 2007 6:46:00 p.m.

 
Anonymous annelien said...

het kan toch snel gaan: ja PJ het gaat idd snel. een paar jaar geleden ging ge naar hasselt naar school en wiste we ni hoe dat allemaal ging aflope... ma ik wist wel da ge er wel zou gerake... ondertusse hebt ge da ook gedaan en is die zus van u heel fier! en nu weet ik nog altijd da gij er zeker zult gerake... en al die dinge zoals huisje-tuintje-boompje-kindje kome er voor u ook. Ik hoop persoonlijk dat da voor u nog ff zal duren want ondertussen zijn er bij mij wel de bouwplannen (wss toch ni, beetje te duur) of toch zeker de zoektocht om een huisje te kopen en daarbij zal uw hulp ook meer dan welkom zijn! en het kan allemaal nog veel rapper gaan als ge zelf denkt zenne...

greets from the zusje

zaterdag, juli 28, 2007 4:37:00 p.m.

 
Blogger Cherry Blossom Girl said...

De bal rolt wel waarnaar hij stil hoort te liggen. ;-)

zondag, juli 29, 2007 2:07:00 a.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home