PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

14 augustus 2007

Marktgerockt


Wil het meisje met het blauwe t-shirt (niet te verwarren met de man in het blauw hiernaast) dat zaterdag achter mij stond op het Ladeuzenplein mij eens mailen? Ondanks mijn grote bek en kamervullend ego durfde ik eigenlijk niets te zeggen.

Nu deze dienstmededeling gedaan is, kan ik u zeggen dat Marktrock (of wat ik er van gezien heb) geen massa-event was.
The Scene trok aanvankelijk een bescheiden massa van honderdvijftig man. Hoewel ik geen hardcore fan ben, kan ik blauw en rigoureus wel appreciëren.

Het aangename aan festivals zonder volk is natuurlijk de staanplaats. Zonder aanschuiven vooraan staan, een iets intiemere sfeer en geen bier in je nek bij een nummer met wat meer tempo.

Over nummers met meer Tempo gesproken, het optreden van Bart Peeters was veruit een van de beste dingen die ik deze zomer heb gezien. Zelden iemand zo enthousiast jong en oud weten te entertainen. Als een rasecht showbeest dook hij halverwege dan ook het publiek in en liet hij niet na om elke bedenking met het publiek mee delen. In één uitspraak volg ik hem alvast. "Ik ben een enorme fan van god, alleen iets minder van zijn lokale productiehuizen op aarde."

Over god en zijn productiehuizen gesproken, zodra mijn scanner terug is aangesloten krijgt u hier nog de 'flyer' die ik onlangs van de lokale gelovigen kreeg. Uiteraard met de nodige commentaar.

Over het laatste optreden kan ik weinig kwijt. Morcheeba is een groep met prachtige muziek die ondanks hun rustig repertoire er de sfeer goed kan inhouden. Geen excessen of zwoele danseressen (hun leading lady even niet meegerekend), maar wel een prachtig optreden.

Labels: ,