PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

22 oktober 2007

België - Nederland

De directeur van de school van Harry Potter is Homo.
Vijf ouders hebben al laten weten dat hun kinderen niet meer naar Zweinstein mogen terugkeren na de herfstvakantie.

No serious, does anyone care? Zou J.K Rowling trouwens weten dat handige Harry zijn al even handige achternaam hier al langer aan de basis ligt van flauwe grapjes?

Maar wat ik dus even kwijt wou: vandaag heb ik het verschil tussen de Belgische en Nederlandse overheid leren kennen.

Nederland: ministerie googelen, opbellen, informatie krijgen, teruggebeld worden met meer info, case closed.

België: federaal verwees mij door naar Vlaams (enfin, Vlaams, Waals en Brussels hoofdstedelijk you know). Op Vlaanderen.be vond ik maar liefst vier ministeries die mogelijk bevoegd waren voor mijn onderwerp (straatverlichting).
Vanaf de Vlaamse Infolijn (1700) ging het naar het ministerie van mobiliteit, waar ze me eigenlijk niet konden bevestigen dat het hun bevoegdheid was. Die verbonden me door met het agentschap Wegen en Verkeer die me doorverwezen naar de afdeling 'elektriciteit' (I'm not making this up) waar ik het afdelingshoofd aan de lijn kreeg.

Toegegeven, de man die ik aan de lijn kreeg was enorm behulpzaam en wist mij alle info te verstrekken die ik nodig had. Laat u niets wijsmaken, ambtenaren met kennis van zaken bestaan echt!

Labels: ,

3 Comments:

Blogger Bad, Mean & Ugly said...

Je boft, want ja, ze bestaan echt en jij hebt er eentje gevonden. Proficiat!

woensdag, oktober 24, 2007 8:31:00 p.m.

 
Anonymous Sanderijn said...

En bestaat er dan ook een afdeling met correcte spelling? Zoiets als 'elektriciteit' bijvoorbeeld? ;)

dinsdag, oktober 30, 2007 7:23:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Ben ze duidelijk nog niet tegengekomen.
Btw: foutje aangepast ;-)

dinsdag, oktober 30, 2007 7:27:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home