PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

01 november 2007

De boekenbeurs heeft mijn beurs geboekt.

Aanvankelijk was ik me vanmiddag weer gaan aanbieden in Antwerpen voor signeersessies. Helaas is een boek uitbrengen blijkbaar echt wel een vereiste. Dat terwijl ik toch al wel honderden, zoniet duizenden smsjes, emails en hier en daar wel eens een artikel op mijn naam heb staan.

Aangezien ze me niet wilden als signeerder, ben ik maar gaan shoppen, en dat was dit jaar net iets uitgebreider dan gewoonlijk.
Sinds vanmiddag liggen er zes nieuwe exemplaren op mijn nachtkastje, of toch vier, want het groene boekje en een andere variant behoren niet tot de nachtlectuur. Omdat ik op dit moment absoluut niets beters te doen heb, en u duidelijk ook niet, geef ik u vier van de zes aanwinsten even mee.

Hillary Rodham Clinton, de biografie - Jeff Gerth en Don Van Natta Jr.

Het was kiezen tussen Obama of Clinton. Laatstgenoemde heeft meer geld, meer connecties en meer naamsbekendheid. Als u mij vraagt wie het 'land of the free' na 2008 gaat leiden, dan zet ik mijn geld (19,95 euro om precies te zijn) in op Hilly.

Probleemloos overstappen op Linux - Dennis Leeuw en Jan Stedehouder

Om mij te motiveren in de overstap naar Linux, die waarschijnlijk pas definitief zal zijn als hier een nieuwe bak staat, heb ik mij meteen maar een boekje aangeschaft. Ironie, het boek kostte 27,5 euro, wat ik vrij veel vond voor iets wat een gratis besturingssysteem promoot. Desalniettemin is dat nog altijd meer dan wat ik ooit aan Microsoft betaald heb ;-)

Sociale Intelligentie - Daniel Goleman

Een serieuze kloeffer van 430 bladzijden dat een inzicht geeft in het sociaal gedrag. Ik kwam het boek voor het eerst tegen toen ik twee maand terug met mijn lui gat op de spaanse playa lag. Helaas was de vakantie voorbij voor ik het boek kon uitlezen, bij deze mijn herkansing dus. 24,95 euro voor wie zijn sociale intelligentie wil vergroten.

Liegen om te leven - Daniel Goleman

Als het ene boek leest als een trein en tegelijk nog iets nuttigs te vertellen heeft, dan moet je niet twijfelen als het andere kexemplaar aan halve prijs de deur uitgaat. Voor 12,5 euro zal ik dit jaar leren hoe mensen bewust en onbewust leugentjes gebruiken in het leven.

Verder viel het aantal bekende mensen wat tegen. Ik bespaar u het lijstje met wie er in het echt een pak lelijker uit ziet. Vooral omdat ik zelf op dat lijstje sta. Het resterende lijstje bestaat uitsluitend uit Ianka Fleerackers. Achja... meisjes met rode haren.

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Jan Stedehouder said...

LOL Pieter-Jan, gelukkig mogen we toch nog wat geld verdienen aan ons boek over Linux ;). We horen graag wat je er van vond.

Bedankt en groetjes,

Jan Stedehouder

donderdag, november 15, 2007 10:59:00 p.m.

 
Blogger PJ said...

Wel op dit moment zit ik nog maar aan de eerste pagina's, maar ik kan alvast zeggen dat het boek zijn geld waard is ;-)

Het is enorm vlot en duidelijk geschreven, iets wat je niet meteen verwacht van een Linux-boek.

vrijdag, november 16, 2007 4:49:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home