PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

24 november 2007

Gastblog: 2 dames, spitsuur, brussel, gps en ahja... Rihanna

Gelijk met mijn bezoek aan Cirque Du Soleil, zat mijn zus op het optreden van Rihanna. Smaken verschillen, maar aan haar verhaal te lezen was ik precies iets beter af...

Donderdagavond 17 uur gepakt en gezakt met broodjes, sigaretten, gps, gsm, chocotoffs en de tickets vertrokken we in Lier. Het enthousiasme over mijn gps veranderde echter al snel toen we op de E40 kwamen, waar Lucy (de gps) tilt sloeg. Veel meer dan 'Blijf de weg heel lang volgen' en 'volg de richting van de weg' (ja duh?) kwam er niet uit. Na heel lang die weg te volgen moesten we de autosnelweg verlaten en kwamen we aan in Brussel-stad. Ik zeg u er wel bij dat Lier-stad en de Bergstraat in Heist zowat de drukste punten zijn waar ik kom op een week.

Toen we enorm veel banen, tunnels en bruggen tegenkwamen wist Lucy helemaal niet meer waar te beginnen... 'in de tunnel de eerste rechtdoor blijven rijden' (letterlijk citaat!) terwijl er helemaal geen tunnel was. Toen ik het ding gefrustreerd begon uit te schelden leek het even alsof ze me begrepen had... Lucy zei de volgende 10 minuten niets meer, dus maar op goed geluk verder. Toen we weer op een iets grotere baan kwamen probeerde ze opnieuw, maar al wat er uit kwam was 'binnen 150 meter rechtdoor rijden, rijdt u daarna rechtdoor en dan gelijk weer rechtdoor rijden.' Een paar keer mochten we ook links en rechts afslaan waar dat niet mogelijk was. Uiteindelijk veranderde ze van mening en zei ze zo'n 15 keer na elkaar 'blijft u rechtdoor rijden'… Tot ik doorhad dat rechtdoor een eenrichtingsstraat was waar ik niet in mocht...

Na veel gesukkel en gevloek kwamen we op 2 km afstand van Vorst Nationaal waar we besloten de wagen maar achter te laten. We gingen te voet verder terwijl we de broodjes verorberden en onderweg mensen aanklampten om de weg te vragen. Het duurde echter 30 minuten voor we iemand Nederlandstalig vonden, die wist ons te vertellen dat er een bus aankwam die voor de deur in Vorst stopte. Tegen dat die bus eindelijk aankwam hadden we nog vijf minuten de tijd om in Vorst te geraken (het concert begon om 20 uur). Eenmaal aangekomen hadden we meer geluk. Ondanks de ongenummerde tickets hadden we geweldige zitplaatsen en was er nog tijd voor de nodige drink- eet- en sanitaire stops. Om 20.20 uur zaten we uiteindelijk terug op onze plaatsen en zoals een echte ster verscheen Rihanna pas om 20.45 uur in een zwart leren rokje en bijpassend SM topje (wat eigenlijk van weinig smaak getuigde). Het concert op zich was prachtig. Rihanna kan wel degelijk de zaal op stelten zetten en laat ik dan bij deze ook alle twijfels rechtzetten: ze zingt live geen noot vals!

Na het concert besloten we maar een taxi te nemen die ons vlak voor de auto afzette. Rihanna heeft er voor gezorgd dat ik een fan ben van haar muziek (niet zo van haar kledingstijl) en Brussel zorgde er voor dat ik er nooit meer met de auto wil komen.

Wat hebben we geleerd:
- met de trein zou je er al zijn
- Rihanna is goede zangeres, die van sm houdt
- nooit roepen tegen de gps!
- taxi is veel beter dan de bus
- tijdens spitsuur vermijd je Brussel best...

Labels: , , ,

2 Comments:

Anonymous sanderijn said...

Wat we geleerd hebben: eerst de dt-fouten eruit filteren eer je je zus online gooit. ;)

zondag, november 25, 2007 10:50:00 a.m.

 
Blogger PJ said...

Wat verwacht je, als ik al te lui ben om dit weekend zelf te bloggen... :-)

Maar voor de para's van de Nederlandse taalunie mij komen arresteren heb ik het woordje maar snel aangepast.

zondag, november 25, 2007 2:12:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home