PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

12 november 2007

Live Aid

AAAARGH!!!

And the keywords for this evening are....
Frustratie, Microsoft, oude laptop.

Een uurtje geleden vroeg mijn liefste mama of ze nog eens op de laptop kon werken. Niet dat ze zo'n fervente gebruikster is, het is gewoon een feit dat ik mijn pc na half acht inpalm.
Omdat de laptop pas geformatteerd is, moest Windows Live Messenger (om de oerlelijke naam eens te gebruiken) nog geïnstalleerd worden. Msn was het enige wat ze nodig had, dus mits wat gezond verstand was het niet nodig om meteen een virusscanner te installeren.

En zo begon het gesukkel.

Omdat ik wel eens liever lui dan moe ben, tikte ik gewoon live messenger in de adresbalk in. Ik weet dat Internet Explorer mij automatisch naar de zoekfunctie doorverwijst waarna de juiste pagina wel zou verschijnen... Niet dus.

Live Search geeft bij de zoekterm "Live Messenger" een vracht aan antwoorden... maar niet meteen de msn-site zelf. Opnieuw ging ik er uit gemakzucht van uit dat msn.be toch wel duidelijk gelinkt moet zijn aan het bijhorende chatprogramma... Niet dus.

"MSN, dat is: nieuws en showbizz" klinkt het, en die slogan klopt zowaar. Over de inhoud (en de foutjes op die inhoud) ga ik me niet uitspreken, maar voor de nieuwste versie van msn is het wel even zoeken. Na wat geklik vond ik dan toch ergens onderaan een knopje om het programma te installeren.

Dat Windows XP messenger standaard als een onveilig programma markeert, zie ik even door de vingers. Het besturingssysteem vraagt bij elke scheet of ik zeker ben dat ik hem wil laten, de eigen software is daar geen uitzondering op.

Nog even volhouden, we zijn bijna aan het chatten. Messenger is ondertussen gevonden en gedownload (draadloos internet geeft wat problemen in de keuken). Helaas stuurt Windows weer zijn boodschapper op me af. Deze keer is het geen onveiligheid, maar om een programma te kunnen installeren moet ik... een ander programma installeren.
Windows Installer... Een bescheiden "what the fuck" komt in mij op. Normaal wordt dit programma standaard bij de updates geleverd (die er momenteel nog niet opstaan), maar een programma om andere programma's te installeren lijkt me toch wel wat vreemd. U neemt toch ook geen bus om naar de de parkeerplaats van uw auto te stappen?

Soit, na 20-30 minuutjes sukkelen was msn, zowat het meestgebruikte chatprogramma van België, geïnstalleerd.


En toen viel het internet uit, waarna mama terug naar televisie ging kijken.

PS: Het "probeer eens Linux"-project zit samen met de wereldvrede en de regeringsvorming even in de koelkast. Ik los ze alledrie op zodra ik een nieuwe pc heb.

Labels: , , , ,

1 Comments:

Blogger Sam Vloeberghs said...

Ja ge kunt beter google gebruiken: daar vind ge het direct :D

dinsdag, november 13, 2007 5:16:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home