PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

19 november 2007

Oud nieuws

Tussen al de nieuwsberichten die dagelijks passeren, zitten maar al te vaak dingen waar ik geen boodschap aan heb. Toch zijn ze op een of andere manier vaak grappig of te vreemd voor woorden, zoals deze seniorennieuwtjes. Ongetwijfeld boeiend voor Seniorennet, dus waarom zouden ze hier geen plaatsje verdienen.

Seks in bejaardentehuizen nog steeds een taboe
Ik kan me inbeelden dat Pfizer hier een aanzienlijk aandeel in heeft. Als we het hebben over actieve zestigplussers gaat het dus niet uitsluitend om de leden van de wandelclub.

Gekoppeld aan het artikel stond een iets ouder stuk over een tachtiger die tegen negen (9!) kilometer per uur door de straten scheurde. Na een kilometerslange achtervolging met de helikopter werd de man ingerekend. De maximumsnelheid voor rolstoelen bedraagt er immers maar zes kilometer per uur en 33% te snel kan uiteraard niet zomaar.

Zo'n absurd nieuws brengt me dan weer bij dat andere bericht uit de Taipei Times (eventjes doen alsof die hier dagelijks op mijn bureau ligt). De technische universiteit van Zuid-Taiwan heeft een rolstoel ontwikkeld die deels op zonne-energie werkt. De 81-jarige snelheidsduivel zal er helaas weinig vreugde uit halen. Het racemachien gaat standaard zeven kilometer per uur, maar in combinatie met een zonnige dag trekt ie los door tot de volledige twaalf.

Begrijp me niet verkeerd, ik lach met het nieuws en niet met de bejaarden. Het feit dat steeds meer van hen experimenteren met gsm's, internet, mobiliteit en leeftijdsgenoten bewijst nog maar eens dat je na je 65e niet bent uitgebold.

Ohja, in de categorie leuk en nutteloos nieuws: ik heb vandaag in de Lidl een vliegtuigje gekocht. Helaas heb zijn de batterijen nu nog aan het opladen, anders had ik u hier graag nog meer mee geambeteerd.

Labels: , ,