PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

30 november 2007

Vraag het aan paranormal technology-guy!


"Mijn internet werkt niet."
"Kunt gij voor mij ne foto zoeken want ik kan het niet vinden."
"Wat voor gsm kunt ge mij aanraden?"
"Is da iets goe?"
"Welk merk kunt ge mij aanraden?"
"Wat kan da kosten, zo af en toe met uwe gsm op't internet gaan?"
"Waar pakt ge't best uw internet?"
"Wilt ge voor mij een liedje downloaden want ik weet niet hoe da moet"
"De computer werkt niet."
"Mijne computer gaat traag."
"Kunt gij eens komen zien?"
"Welke computerwinkel kunt ge aanraden?"
"Mijn geluid werkt niet."
"Kan dat een virus zijn?"

Antwoorden die ik meer en meer op deze uitspraken geef zijn "en dan?", "neen" en "geen flauw idee". De vragen komen van mensen uit mijn omgeving en hoewel ik ze stuk voor stuk enorm graag zie, hangt het soms mijn keel uit als ze er van uitgaan dat ik de almachtige wijsheid zelve ben. Een kant en klaar antwoord, liefst niet te lang of te ingewikkeld.

Ondertussen ben ik een kleine vijf maand afgestudeerd... als journalist. Niet als informaticus. Niet als technicus. Niet als marktonderzoeker en al zeker niet als paranormaal begaafde. Zelf vind ik dat ook spijtig, maar het is nu eenmaal zo. Feit is dat ik ook moet googelen. U moet het niet doorvertellen, maar ik durf het zelfs wel eens voor mijn werk te doen. Inderdaad, schandalig is het!

Begrijp me niet verkeerd. Deze klaagboodschap is zeker niet haatdragend aan radeloze mensen gericht, integendeel. Het kleine beetje kennis dat ik heb, deel ik -gezien mijn grote mond en dito ego- graag met de wereld, als ik daar op het moment zelf tenminste tijd en zin voor heb. Het is wel een verduidelijking voor mensen die veronderstellen dat je niets liever doet dan hun persoonlijke Google te zijn.

Mensen die het gegeven al langer kennen, mogen bij deze (anoniem) hun beklag doen in de comments.

Labels: , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Fredegre said...

Ik ging hier iets ontzettends geinigs op antwoorden, maar het lukt blijkbaar niet. Weet jij hoe dat komt? Heeft dat met de proxy te maken, denk je? Of met mijn BIOS? Help!

zaterdag, december 01, 2007 12:35:00 a.m.

 
Blogger Eva said...

Dat is het nadeel van goede researchkwaliteiten en van je goedheid denk ik... Ik heb er zelf ook mee te maken. Ze weten gewoon dat je goed kan googelen en vertikken het dus om zelf moeite te doen. Als je toch beslist om niet egoïstisch te zijn, dan hoop ik wel dat je googelt op de Kenis-manier he ;)

zaterdag, december 01, 2007 6:06:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home