PJ's opinion. My side of the story, my 15 minutes of fame.

20 december 2007

Bruss(h)el

Heel af en toe moet ik naar Brussel en elke keer slaag ik er in om daar wel iets voor te hebben. Geen taalproblemen of criminaliteit, maar op een of andere manier kom ik daar nooit zonder problemen in of uit.

Vanavond was het richting de Belgische zetel van Google voor een informeel avondje. Omdat hun kantoren vlak aan het centraal station liggen en er al genoeg fijn stof in de wereld is, ging ik met de trein. Vertrokken om 17.20 uur, en net op tijd in het station... om daar te horen dat er door vertragingen de eerste drie kwartier niets richting hoofdstad vertrok.

Dan maar de wagen de autostrade op. Ik weet niet wat u heeft ervaren, maar de bewering dat bijna alle chauffeurs zich aan de 90 km/u hielden, durft ik toch wel te ontkrachten. Daar kwam uiteindelijk wel verandering in door een ongeval in Sterrebeek, waar we in dat ander Belgisch fenomeen terechtkwamen: de file. Daar heb ik meteen nieuwe dingen geleerd. Zo blijkt dat een pechstrook dient voor als je de pech hebt van in de file te staan.

Kort: ik reed rond 19.15 uur Brussel binnen.

Waar ik eigenlijk terug stilstond.

Uiteindelijk duurde het tot 20.15 uur voor ik een parkeerplaats had en het gebouw had gevonden. Drie uur onderweg, 45 minuten ter plaatse en nog eens een dik uurtje om terug thuis te geraken.

Wie mij iets wil kopen voor mijn verjaardag/Kerst/Nieuwjaar, morgen open ik een rekeningnummer om te sparen voor een helikopter. Natuurlijk met een helikopter-parkeerplaats, kwestie van dat ding niet telkens in een ondergrondse garage te moeten manoeuvreren.

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous de zusje said...

troost u pj, toen ik in tervuren werkte moest ik dit 2 keer per dag doen...

ahja uw profiel klopt nimeer het moet nu zijn "Pieterjan: 23 jaar!"
happy birthday he

vrijdag, december 21, 2007 1:43:00 p.m.

 
Anonymous David said...

gelukkie verjaardag ;)

vrijdag, december 21, 2007 5:49:00 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home